Søker informasjon om følgende personer som har tilknytting til Tingvoll og Ytre Jordalen:
Anders Jonsen, Johnsen eller Jonson, født 1789 og hans kone;
Gjertrud Kristensdotter Kvisvik (også nevnt som Gjertrud Christensdtr.) f. 1793.
Anders skal være født på plassen Haltbakkan under Kvisvik og Gjertrud var fra gården Bakkan under Kvisvik - dette ut fra informasjon jeg har fått på tidligere etterlysning registrert her på forumet (tittel: J. Jordahl og Ingeborg Olsdatter). Jeg har imidlertid ikke klart å finne den informasjonen i Straumsnesboka (bind 1). Noen som vet om det er feil Haltbakkan-gård jeg finner i første bind? Kvisvik finner jeg ikke i det hele tatt, så det er kanskje en annen bok? Hvis noen vet er jeg åpen for belæring.

Faren til Anders var husmann Jon Andersson (eller -sen) Kvisvik f. 1753 og
moren Marit(h) Olsdotter (eller -datter) f. 1751.
Faren til Gjertrud var gardmann Kristen Iverson Kvistvik,
moren var Gjertrud Olsdotter. Fødselsår ukjent.
Disse personene er såvidt nevnt i Straumsnesboka bind 1, men ikke hvor de kommer fra, står kun nevnt som foreldre til Anders og Gjertrud som bosatte seg på Ytre Jordalen.
Jeg lurer derfor på om noen har noen tips bl.a. i forhold til hvor Jon Andersson og Marit Olsdotter kom fra? Og det samme når det gjelder Kristen Iverson og Gjertrud Olsdotter?
Fødselssted og -år, foreldre/søsken og ellers alt som kan nøstes videre på hadde vært fint.
Har begynt å få oversikten fra Anders Jonsen og Gjertrud Kristensdotter for tiden fra 1816 og fremover, men mangler mye på tiden og slektsleddene før 1816. Mulig det er andre bygdebøker som kan fortelle noe, så hvis noen har mulighet til å gjøre oppslag f.eks. i Halsaboka (hvis den er relevant), hadde det vært kjempefint.
Absolutt alle tips og opplysninger mottas med takk!
Mvh Geir