Bolig på Minde?

Moderator: MOD_Hordaland

Svar
Jan Owe Zetterstrøm
Sted: STAVANGER

Bolig på Minde?

Legg inn av Jan Owe Zetterstrøm » 11. januar 2010 kl. 12.29

Hei
Kan noen hjelpe meg med å finne en adresse til mine oldeforeldre som bodda på Minde frem til november 1923 da de flyttet til Stavanger. Mine oldeforeldre var skipsreder Fritz Julius Andreas Zetterstrøm (1883 - 1940) f Bergen og kone Marie (1888 - 1974) (født Steinkopf Wold) i Stavanger. De skal iflg Statsarkivet ha flyttet til Stavanger 16.11.1923 fra Minde,Fana.Bergen. Etter å ha sett programmet av Arne hjeltnes om godene ved å bå i Fana under 1 verdenskrig om du hadde dampskip og gikk med last, så skjønner jeg at de flyttet fra Bergen til Fana. Jeg har endel bilder av familien utenfor huset samt ilag med halvbroren Banksjef Oscar Seim med konen Charlotte og barna (så om noen er i slekt med dem, så kan dette gjerne formidles). Ellers er jeg som sagt interressert i om boligen eksisterer den dag idag og skulle likt å sett ett bilde for å plukke ut rett hus, da jeg har mange bilder som jeg tror er tatt ca i samme område
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

3407
Sted: HAKADAL

Re: Bolig på Minde?

Legg inn av 3407 » 24. oktober 2010 kl. 23.52

Legg inn de aktuelle bildene her: http://fotomuseum.bergen360.no/
Jeg har fått mye hjelp der.

Svar

Gå tilbake til «Bergen»