Ole Jakobsen Bardal gift med Karen Olsdatter Myren n. 1867
Moderator: MOD_Nordland
Ole Jakobsen Bardal gift med Karen Olsdatter Myren n. 1867
Er det noen som kjenner til disse to personene. De hadde en uekte sønn som ble døpt Karl Olai Juel Bardal som ble født I Bindal Nord i 1867.
Karl Olai har senere brukt etternavnene Olsen og Myhre . Han ble konfirmert i Brønnøy.
Karl Olai har senere brukt etternavnene Olsen og Myhre . Han ble konfirmert i Brønnøy.
Re: Ole Jakobsen Bardal gift med Karen Olsdatter Myren n. 18
Willy Myhre skrev:De hadde en uekte sønn som ble døpt Karl Olai Juel Bardal som ble født I Bindal Nord i 1867.
Karl Olai har senere brukt etternavnene Olsen og Myhre .
Karl Olai Juel er født 5. des 1866. Han var ikke døpt Bardal. For meg ser det ut som Bardal er "adressen" til faren, Ole Jacobsen. Det er et sted som heter Bardal i Leirfjord, men muligens andre steder også.
Kildeinformasjon: Nordland fylke, Vassås i Bindal, Ministerialbok nr. 810A08 /1 (1862-1874), Fødte og døpte 1867, side 33.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-36
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 630257.jpg
Du skriver at Ole Jacobsen var gift med Karen Olsdatter.
Har du ikke funnet giftemålet deres? Der burde det stå hvem som var fedrene deres.
Har du ikke funnet giftemålet deres? Der burde det stå hvem som var fedrene deres.
http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcen ... =375#nedre
Her er både en Karen Olsdatter og en Ole Jacobsen. Ole er fra Steinkjer, og det finnes Bardal der også. Karen er fra Brønnøy.
Her er både en Karen Olsdatter og en Ole Jacobsen. Ole er fra Steinkjer, og det finnes Bardal der også. Karen er fra Brønnøy.
Hei
Her har jeg funnet karl Olai som konfirmant i Brønnøy: Konfirmant nr. 21
Ser at også her står foreldrene som ugifte, men dette KAN muligens være en avskrift fra dåpspapirene
Her har jeg funnet karl Olai som konfirmant i Brønnøy: Konfirmant nr. 21
Ser at også her står foreldrene som ugifte, men dette KAN muligens være en avskrift fra dåpspapirene

mvh Anne-Lise Skillinghaug
Heisann. Er lenge siden jeg tok opp denne saken men vil prøve på nytt for å se om noen kan hjelpe meg. Jeg vet ikke om dette parret ble gift. Ser iallefall ikke slik ut. Har gått gjennom mye av det skannede matrialet og de søkbare databasene på digitalarkivet.
Jeg har ingen nye opplysninger om Karl Olai Juel. Håper derfor at det er noen som er bedre enn meg til å finne slike opplysninger.
Siden han var uekte så burde det kanskje finnes noe papirer om det? Da kan jo også foreldrene kanskje spores opp.
Kanskje noen har bygdebøkene om Bindal.
Jeg har ingen nye opplysninger om Karl Olai Juel. Håper derfor at det er noen som er bedre enn meg til å finne slike opplysninger.
Siden han var uekte så burde det kanskje finnes noe papirer om det? Da kan jo også foreldrene kanskje spores opp.
Kanskje noen har bygdebøkene om Bindal.
Hei,
Ole Jakobsen Bardal var ikke gift med Karen Kristine Olsdtr.
Karen fikk Karl Olai Julius (Juel) Olsen f. 1866 Myren, Bindal sammen med ungkar Ole Jakobsen Bardal. Ole var trolig født i Steinkjer ca 1834.
Karen ble født i 1837 og var datter av gbr Ole Jonsen og Ingeborg Marie Hansdtr. Hall, Bindal. Hun giftet seg i 1873 med Peder Johannessen f. 1842 (Aspenget), Skotnes, Leka, og de fikk tre barn sammen. Karen døde i 1880. Familien bodde i Brønnøy, og det kan leses om dem i Brønnøy Bygdebok Bind I under Skomo ytre h:18.
Ole Jakobsen Bardal var ikke gift med Karen Kristine Olsdtr.
Karen fikk Karl Olai Julius (Juel) Olsen f. 1866 Myren, Bindal sammen med ungkar Ole Jakobsen Bardal. Ole var trolig født i Steinkjer ca 1834.
Karen ble født i 1837 og var datter av gbr Ole Jonsen og Ingeborg Marie Hansdtr. Hall, Bindal. Hun giftet seg i 1873 med Peder Johannessen f. 1842 (Aspenget), Skotnes, Leka, og de fikk tre barn sammen. Karen døde i 1880. Familien bodde i Brønnøy, og det kan leses om dem i Brønnøy Bygdebok Bind I under Skomo ytre h:18.
Tusen takk for svaret. Da vet jeg litt mere om Karen. Ser ut som jeg ikke kommer lengere tilbake i slekten. Synd at det ikke er flere som gransker slekten om Ole Jakobsen og Karen.
Noen som har tips om noen gjør det?
Mvh Willy
Noen som har tips om noen gjør det?
Mvh Willy
Hei,
Du kan lese om Karens foreldre i Bindal bygdebok bind I side 341-342 og 350-351 under Hall 3:7
Hilsen Roar Flatås
Du kan lese om Karens foreldre i Bindal bygdebok bind I side 341-342 og 350-351 under Hall 3:7
Hilsen Roar Flatås