Registrering av namn i GRAMPS 3.0

Moderator: MOD_Slektsprogrammer

Svar
dn23073
Sted: STAVANGER

Registrering av namn i GRAMPS 3.0

Legg inn av dn23073 » 14. oktober 2008 kl. 21.13

Eg er ein relativt uerfaren slektsgranskar-amatør som til nå har klart meg heilt fint med Excel, men etterkvart byrjar datamengdene å bli såpass store at eg ønsker å få det registrert på skikkeleg vis.

Eg har derfor tatt for meg gratisprogrammet GRAMPS, men eg er litt usikker på korleis eg skal/bør registrera namn.

Ved registrering av ein ny person er følgande (relevante - ser bort frå prefiks og suffiksfelt i denne samanhengen) felt tilgjenglege:
1) Family
2) Given
3) Call Name

Kun dersom eg legg til alternative namn under <Names>-fana får eg tilgang til:
4) Patronymic

Eg kan derimot ikkje sjå at desse blir brukt som offisielt namn i rapportar osv.

Så dersom eg har personen Anne Serine «Serina» Taraldsdotter Jøsang vil eg legga inn følgande informasjon 1) Jøsang, 2) Anne Serine, 3) Serina. Eg kan vidare legga inn eit alternativt "Birth Name" 1) Jøsang, 2) Anne Serine, 3) Serina og 4) Taraldsdotter, men desse kjem altså ikkje ut på rapportane anna enn på individrapporten.

Det er eit alternativ å legga inn 2) Anne Serine Taraldsdotter, men det kjennest ikkje heilt bra.

Eg lurer også på rette måten å registrera mellomnamn (type pikenamn) på.

Er dette handtert betre i andre program eller er det eg som bruker GRAMPS feil?

Espen Berg
Sted: KONGSBERG
Kontakt:

Re: Registrering av namn i GRAMPS 3.0

Legg inn av Espen Berg » 14. oktober 2008 kl. 21.36

Hei Terje!

Det som blir "offisielt" navn på en person er det navnet du legger inn i personbildet (se figur). Navnevarianter får du ut i rapportene (se vedlagt utsnitt av en detaljert etterkommerrapport). Under flippen "Navn" i personbildet har du mulighet til å legge til så mange navnevarianter du ønsker. Navnebehandleren ser du i vedlegg her, men det er du jo allerede klar over.

Hvordan man registrerer navn er gjerne en smaksak. Jeg velger å registrere gårdsnavn som etternavn på personer ut fra hvor de er født. Dette har jeg valgt å gjøre så langt bakover i tid jeg kommer. Andre igjen legger patronymikon som etternavn på personene. Dette er et valg man tar. Det finnes, såvidt jeg vet, ikke noen entydig fasit på dette.

Når du f.eks. skal skrive ut en detaljert etterkommerrapport (eller anerapport) har du mulighet til å velge å ta med alternative navn.

Ut fra feltbeskrivelsene du nevner ser det ut som om du bruker engelsk språkdrakt på GRAMPS. GRAMPS finnes også med norsk tekst :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

dn23073
Sted: STAVANGER

Re: Registrering av namn i GRAMPS 3.0

Legg inn av dn23073 » 15. oktober 2008 kl. 14.35

Takk for tips.

Eg har leita etter måtar å endra språket på frå sjølve applikasjonen, men etter litt googling fant eg det omsider ein måte å gjera det på. :)

Svar

Gå tilbake til «Diskuter slektsprogrammer»