Borge-slekter i Larviks- og Skiensområdet

Moderator: MOD_Vestfold

Svar
Morten Aimma Thorvaldsen
Sted: SANDEFJORD
Kontakt:

Borge-slekter i Larviks- og Skiensområdet

Legg inn av Morten Aimma Thorvaldsen » 18. juni 2008 kl. 16.59

Selv er jeg tippoldebarn av Edvard Larsen Borge (f. 23051859)som kom flyttende til Tjølling fra Borge i Østfold, hvor han etterhvert ble eier og bruker på gården Guri/Guren. Edvard Larsen hadde to brødre som flyttet til Larvik i 1880-årene. Jens Borge bosatte seg på Nanset ved Larvik, mens broren Johan Ludvik startet kullforretning og kolonial på Torstrand i Larvik. Bosatt i Bugges Gade 2:

http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =9591#ovre

Ca 1874-75 flyttet deres søster Grethe til Gjerpen ved Skien, men med unntak av FT 1900-oppføring på Johan Ludvik med familie så har jeg ikke greid å finne spor av dem.

Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan komme meg videre fra disse blindveiene?

Brukeravatar
gj00026
Sted: LARVIK

Re: Borge-slekter i Larviks- og Skiensområdet

Legg inn av gj00026 » 20. juni 2008 kl. 1.39

Morten Thorvaldsen skrev:Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan komme meg videre fra disse blindveiene?

Jan W. Krohn-Holm: Hedrum bygdebok, bind II, s. 88, omtaler Jens Larsen Borge (1856-1911), kone og sju barn. Sønnen Peder Ludvig Borges fem barn er også omtalt.

Undertegnede gikk for øvrig på ungdomsskolen med et tipp-oldebarn av Jens Larsen Borge. Familien har forresten gitt navn til Borgejordet på Nanset.

Morten Aimma Thorvaldsen
Sted: SANDEFJORD
Kontakt:

Re: Borge-slekter i Larviks- og Skiensområdet

Legg inn av Morten Aimma Thorvaldsen » 2. november 2008 kl. 14.03

Må si dette har endt godt... Fikk tak i Hedrum-boka, laget en oversikt over etterkommerne, og fått kontakt med to i slekta på den siden. Dessverre ser det ut til å bli vanskelig å spore de som dro til USA, for tidspunkt for utreise er ikke kjent.

Svar

Gå tilbake til «Larvik»