WinFamily 7

Moderator: MOD_Slektsprogrammer

Svar
Brukeravatar
55901
Sted: HALDEN
Kontakt:

WinFamily 7

Legg inn av 55901 » 17. september 2007 kl. 16.46

Nå har jeg prøvd WF 7 og ved import av GEDCOM både fra FamilyTreemaker 2006 og Legacy, får jeg en forferdelig smørbrødliste med feilmeldinger. Ved å lage en GEDCOM i kun 5.5 blir feilmeldingene noe ferre, men fortsatt på flere tusen linjer.

Når jeg da åpner familefilen i WF7, finner jeg ikke alle kilder, selv om det ved importen blir gjort oppmerksom på at alle kilder ble importert.
Notater blir heller ikke vist.

Dette er vel i grove trekk det som vises av store "feil" ved første blikk.
Så forsøkte jeg en eksport av GEDCOM fra WF7 til både FTM og Legacy. Det viste seg da at begge program fikk "tilbake" både kilder og notater på rett plass.

Så dukker det opp noe underlig. Flere ektefeller har mistet sin ektemake. Rett og slett koblet ifra av WF7. Personene ligge i den importerte datamengde og da er det bare å gå løs på å finne ut hvem som har blitt kvitt sin ektemake og koble disse isammen igjen.

WF7 ser ut til å være et mer eller mindre halvferdig produkt som i den lanserte versjonen etter den første testen, ikke klarer det mest nødvendige.

Er det andre som har prøvd?
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Legacy Familytree Deluxe 9.0.0.339 Norsk +Win 10

Hjemmeside: https://slekt.tribalpages.com/

Ole Bjørn Darrud
Sted: TRANBY

Re: WinFamily 7

Legg inn av Ole Bjørn Darrud » 17. september 2007 kl. 19.38

Hei

jeg har vært i kontakt med Mandrup ved et par anledninger det siste året vedr. Gedcom.
Begge ganger ga jeg klare tilbakemeldinger på store og små feil. Og det var en del av begge. Både import og eksport var i korthet ubrukelig.

Han lovte for et halv år siden at dette skulle rettes opp.
Har ikke hørt noe etter dette.

Og nå har jeg ikke noen rolle i denne evetuelle dialogen lenger.
;-)

Ole Bjørn

3261
Sted: OSLO

Legg inn av 3261 » 15. oktober 2007 kl. 16.40

Jeg ga opp. og bytta til TMG. Fortsatt jobber jeg med "luking" av kilder og diverse opprydding. Heldigvis hjalp Torbjørn meg med å redde dataen mine fra Winfamily til TMG.

Rune Bratfoss

Brukeravatar
Geir Asle Myrestrand
Sted: SANDNES

Legg inn av Geir Asle Myrestrand » 11. april 2008 kl. 21.30

Jeg prøvde å installere WinFamily 7 på Windows Vista to ganger, andre gangen med Vista's Service Pack 1. Begge gangene var det problemer under installasjonen, men andre gangen valgte jeg å bare ignorere problemet og starte det likevel. Programmet hang seg opp like etter oppstart. Jeg har prøvd en fem-seks andre programmer som har kjørt mer eller mindre problem-fritt på Vista. Jeg har ikke tiltro til programmet med så elementære feil, men prøv det gjerne selv.

Brukeravatar
55901
Sted: HALDEN
Kontakt:

Legg inn av 55901 » 11. april 2008 kl. 21.40

Selv de mest ihuga WinFam-brukere i Danmark, har gitt opp WinFam 7. Dette som for meg ser ut som et regulært svindelforetak, med et postkassefirma i et skatteparadis, er det etter alle solemerker best å holde seg langt unna. Det finnes så mange gode og seriøse programmer å velge mellom, så hvorfor putte penger i lommen på svindlere? Jojo, det er jo alltid noen som lar seg bedra...........
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Legacy Familytree Deluxe 9.0.0.339 Norsk +Win 10

Hjemmeside: https://slekt.tribalpages.com/

Brukeravatar
Geir Asle Myrestrand
Sted: SANDNES

Legg inn av Geir Asle Myrestrand » 11. april 2008 kl. 21.44

Er ikke overrasket....men bare for å presisere, jeg benyttet meg kun av "trial" og har ikke betalt noe for WinFamily 7.

Svar

Gå tilbake til «Diskuter slektsprogrammer»