Karl Lauritsen
Moderator: MOD_Sør-Trøndelag
Re: Karl Lauritsen
Kan noen hjelpe meg å finne ut noe om Karl og hans kone (Louisa).
Karl bodde på Stadsbygda,men flyttet til Trondheim.Der tok han etternavnet Lauritsen,men jeg vet ikke hva han het før det.Han skal også ha en bror som flyttet fra Stadsbygda og tok ett annet etternavn.Så jeg håper noen kan hjelpe meg.
Med vennlig hilsen Roger
Karl bodde på Stadsbygda,men flyttet til Trondheim.Der tok han etternavnet Lauritsen,men jeg vet ikke hva han het før det.Han skal også ha en bror som flyttet fra Stadsbygda og tok ett annet etternavn.Så jeg håper noen kan hjelpe meg.
Med vennlig hilsen Roger
Karl Lauritsen ble gift 7 Sep 1890 i Hindrem kirke, Leksvikstranden, NT. Konen het Lovise Ivarsdtr Keiserås f. 28 Aug 1856 på Keiserås 118/1, Leksvikstranden.
Karl var født 26 Sep 1872 i Stadsbygden, faren var gårdbruker Laurits Nilsen.
Leif
Karl var født 26 Sep 1872 i Stadsbygden, faren var gårdbruker Laurits Nilsen.
Leif
Takk for svaret!
Kan du Leif hjelpe meg å finne ut noe om Lovise og hennes slekt.Og har Karl hatt etternavnet Lauritsen hele tiden.Jeg er også takknemelig hvis du kan hjelpe meg videre tilbake på Karl sin side.
Med vennlig hilsen Roger
Kan du Leif hjelpe meg å finne ut noe om Lovise og hennes slekt.Og har Karl hatt etternavnet Lauritsen hele tiden.Jeg er også takknemelig hvis du kan hjelpe meg videre tilbake på Karl sin side.
Med vennlig hilsen Roger
Lovise kan du få aner på, hun stammer blant annet fra Amund Halstensen Aksnes 1658-1726. Karl kan sikkert noen med Stadsbygd-bøkene hjelpe deg med.
Leif
Leif
Takk for svaret!
Jeg er veldig interessert i anene til Lovise så det sier jeg takk til.
Men hvordan skal jeg komme i kontakt med de som driver med Stadbygd-bøkene.
Kan du fortelle meg det er jeg veldig takknemelig.
Med vennlig hilsen Roger
Jeg er veldig interessert i anene til Lovise så det sier jeg takk til.
Men hvordan skal jeg komme i kontakt med de som driver med Stadbygd-bøkene.
Kan du fortelle meg det er jeg veldig takknemelig.
Med vennlig hilsen Roger
Anene til Lovise kan du få på mail, Stadsbygd-bøkene er det mange som har, noen gjør sikkert et oppslag eller to.
Leif
Leif
Takk for svaret!
Ja jeg tar gjerne imot anene til Lovise.
Her er min mail:[email protected]
Med vennlig hilsen Roger
Ja jeg tar gjerne imot anene til Lovise.
Her er min mail:[email protected]
Med vennlig hilsen Roger
Jeg har bygdebøkene for Stadsbygd, og kan gjøre oppslag for deg. Bare fortell meg hva du vil ha tak i, om du ikke har fått det enda.
Hilsen fra Gunn-Cathrine
Hilsen fra Gunn-Cathrine
Du får kjøpt bygdebøkene fra Stadsbygd hos Stadsbygd Sparebank-
Tlf,73 85 50 00
Lykke til.
Tlf,73 85 50 00
Lykke til.
TAKK FOR SVARENE!
Jeg er interessert i alt jeg kan få om Karl Lauritsen og hans slekt.
Takk til Leif for informasjonen jeg fikk av deg.
Dette skal bli morsomt å studere i helgen.
Hvis du har noen historie om noen av disse personene hadde det vært morsomt om du kunne gi meg noe sånt.
Med vennlig hilsen Roger
Jeg er interessert i alt jeg kan få om Karl Lauritsen og hans slekt.
Takk til Leif for informasjonen jeg fikk av deg.
Dette skal bli morsomt å studere i helgen.
Hvis du har noen historie om noen av disse personene hadde det vært morsomt om du kunne gi meg noe sånt.
Med vennlig hilsen Roger
Hei!
Karl Lauridsen finner du omtalt i Stadsbygdboka bind III side 635. Hans foreldre var Laurids Gunnerius Nilsen og Berit Anna Olsdtr. Langmo.
Når det gjelder Lovise var hun datter av Iva(r) Jonsen Keiserås og Anne Martha Bentsdtr. Overskoutrø. Hun var etterkommer etter Lensmann Bent Ingebrigtsen Krognes og Anne Pedersdtr f. Spakmo, nevnt tidligere på Fosenslekter.
Iva(r) Jonsen Keiserås (f 1816-1896) giftet seg 1.gang 1839 med Olava Bentsdtr Overskoutrø, Skaudalen, Rissa (f 1816).
Deres Barn:
Johanna født 1839.
Berit Anna født 1841 død 1850.
Gunnild født 1842. Min tippoldemor.
Olava døde 25/3 1845 og Iva(r) Jonsen Keiserås giftet seg 2.gang 18/7 1847 med Olavas søster Anne Martha Bentsdtr født 1820. Hun døde 1876.
Barn:
Olina
Anne Marie
Berit Anna
Lovise født 1856. Gift med Karl Lauridsen
Ingeborg Martha
Jonetta
Julianna.
Som du ser fikk Iva(r) Jonsen Keiserås 10 døtre. Ni av dem levde opp og alle ble gift. Iva(r) Keiserås har virkelig en stor etterslekt.
Jan
Karl Lauridsen finner du omtalt i Stadsbygdboka bind III side 635. Hans foreldre var Laurids Gunnerius Nilsen og Berit Anna Olsdtr. Langmo.
Når det gjelder Lovise var hun datter av Iva(r) Jonsen Keiserås og Anne Martha Bentsdtr. Overskoutrø. Hun var etterkommer etter Lensmann Bent Ingebrigtsen Krognes og Anne Pedersdtr f. Spakmo, nevnt tidligere på Fosenslekter.
Iva(r) Jonsen Keiserås (f 1816-1896) giftet seg 1.gang 1839 med Olava Bentsdtr Overskoutrø, Skaudalen, Rissa (f 1816).
Deres Barn:
Johanna født 1839.
Berit Anna født 1841 død 1850.
Gunnild født 1842. Min tippoldemor.
Olava døde 25/3 1845 og Iva(r) Jonsen Keiserås giftet seg 2.gang 18/7 1847 med Olavas søster Anne Martha Bentsdtr født 1820. Hun døde 1876.
Barn:
Olina
Anne Marie
Berit Anna
Lovise født 1856. Gift med Karl Lauridsen
Ingeborg Martha
Jonetta
Julianna.
Som du ser fikk Iva(r) Jonsen Keiserås 10 døtre. Ni av dem levde opp og alle ble gift. Iva(r) Keiserås har virkelig en stor etterslekt.
Jan