Beret Iversdatter Bromset

For etterlysn. som ikke kan plasseres på undernivå

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
Geir Edvard Lyng
Sted: TRONDHEIM
Kontakt:

Re: Beret Iversdatter Bromset

Legg inn av Geir Edvard Lyng » 5. februar 2004 kl. 16.05

Jeg søker etter aner til Beret Iversdatter Bromset, født 1767, død 1851 (Malvikboka). Hun ble gift med Sivert Pedersen Leistadhaug. I 1801 er de husmannsfolk på Brubakken (Bjørnstadtrø) under Bjørnstad Søndre.

mvh
Geir Edvard lyng

Anders Lauglo Gjervan
Sted: VIKHAMMER

Legg inn av Anders Lauglo Gjervan » 5. februar 2004 kl. 19.21

Hei Geir Edvard !
Jeg finner ingen i døpte i Malvik kirkebok som kan passe med din Berit. Under konfirmerte i 1784
finner jeg ei Bereth Iversd. som bor på Aasen, 18 år gammel. Hennes søster Ingeborg Iversd. Aasen ble konfirmert i 1766. Den angitte Aasen er hva vi idag kaller Buås indre gnr. 62/1 i Malvik. Det er inngått giftemål i 1735 mellom Joen Madsen Bromseten og Berithe Knudsd. Aasen.Selv om dette ikke beviser noe så har det ihvertfall vært familieforbindelser mellom Bromset og Aasen. Mvh Anders

Geir Edvard Lyng
Sted: TRONDHEIM
Kontakt:

Legg inn av Geir Edvard Lyng » 6. februar 2004 kl. 11.32

Dette kan jo være den Beret jeg ser etter, men farspatronymet stemmer jo ikke. Hvis Berithe Knudsd Aasen er mor til Beret Iversdatter må hun ha blitt gift på nytt.
Takk for svaret!

Geir

Anders Lauglo Gjervan
Sted: VIKHAMMER

Legg inn av Anders Lauglo Gjervan » 6. februar 2004 kl. 17.00

Hei igjen !
Det giftemålet jeg gjenga var ment å vise at det tidl. hadde vært forbindelse mellom Aasen og Bromset. Jeg har ikke noe tro på at Berithe er mor til Beret. Mvh Anders

Svar

Gå tilbake til «Strinda og Selbu-distriktet - ukjent kommune / hele regionen»