Berit Baardsdtr Brandaas,Meldal
Moderator: MOD_Sør-Trøndelag
Re: Berit Baardsdtr Brandaas,Meldal
Hei. Berit ble født i 1879, Meldal. Hun ble gift med Iver Solem fra Strinda. Hun døde ca 1916, men jeg finner ikke ut hvor hun er begravet. Kan noen hjelpe meg?
MVH Unni
MVH Unni
Hei.
I følge basen "Gravminner i Norge" er det ei Berit Solem som ble begravet 3.12.1916 på Orkanger. Står ikke noe fødselsår, så jeg vet ikke om dette er rett person.
I følge basen "Gravminner i Norge" er det ei Berit Solem som ble begravet 3.12.1916 på Orkanger. Står ikke noe fødselsår, så jeg vet ikke om dette er rett person.
Hei.
Det kan være "min" Berit, men jeg er ikke helt sikker. Hun hadde også en sønn som døde omtrent samtidig , han het Bjarne. Vet ikke hvem barnefaren var. Bjarne var ca 16 år da han døde.
Det kan være "min" Berit, men jeg er ikke helt sikker. Hun hadde også en sønn som døde omtrent samtidig , han het Bjarne. Vet ikke hvem barnefaren var. Bjarne var ca 16 år da han døde.
-
- Sted: KOPPANG
- Kontakt:
Berit Solem, som ble gravlagt 03.12.1916 på Orkanger, var "Gaardbr. hustru", og ektemannen var ganske riktig "Gaardbr. Iver Solem av Strinden". Hun er oppgitt f. 1879 i Meldalen, bosted Strinden, Jonsvandet, og hun døde av tæring. (Klok 669C01, s. 169. Boka er "Orkdal Orkanger (Øra) 1909-1924")
Mvh Ola
Mvh Ola
Ja dette er riktig person. Tusen takk til dere som har hjulpet meg. Men fins det noen opplysninger om hennes sønn, Bjarne?
-
- Sted: KOPPANG
- Kontakt:
Ikke i kirkebøkene for Orkanger, såvidt jeg kunne se.
Mvh Ola
Mvh Ola
Bjarne hadde en annen far enn Iver.Bjarne døde også av tæring, i en alder av 16..Han bodde da i Meldal.
-
- Sted: RENNEBU
Bjarne var født i Meldal 29.1.1909 (ved dødsfallet står det at han er født 28.1.).
Foreldrene er oppgitt å være pike Beret Brandaas, Jordhus, f. 1880 og U. fabrikarb. Peder A. Holmen, Rjukan, f. 1880.
Faddere: Arb. Martin Sten, arb. Ole B. Brandaas, arb. Arnt B. Brandaas, Kone Sara O. Brandmoeggen og Ingeborg E. Løfshus.
Anmeldt av Ole E. Nordvold. Barnefaren underrettet 10.4.09.
Bjarne døde 29. okt. 1924, begravet 8.11, Meldal:
Barn Bjarne Pedersen Brandaas, f. 28.1.1909, Brandaas.
Far: U. arb. Peder A. Holmen. Døde av tuberkulose.
Dette fant jeg i klokkerboka for Meldal.
Beste hilsen Inger
Foreldrene er oppgitt å være pike Beret Brandaas, Jordhus, f. 1880 og U. fabrikarb. Peder A. Holmen, Rjukan, f. 1880.
Faddere: Arb. Martin Sten, arb. Ole B. Brandaas, arb. Arnt B. Brandaas, Kone Sara O. Brandmoeggen og Ingeborg E. Løfshus.
Anmeldt av Ole E. Nordvold. Barnefaren underrettet 10.4.09.
Bjarne døde 29. okt. 1924, begravet 8.11, Meldal:
Barn Bjarne Pedersen Brandaas, f. 28.1.1909, Brandaas.
Far: U. arb. Peder A. Holmen. Døde av tuberkulose.
Dette fant jeg i klokkerboka for Meldal.
Beste hilsen Inger
Tusen takk for opplysningene. Dette var til god hjelp for meg..
mvh Unni.
mvh Unni.