Fred(e)rikke Hansen

Christiania/Kristiania by og kommune samt Aker herred/kommune fra 1814

Moderator: MOD_Oslo

Svar
Bjørn Eirik Bækken
Sted: LIER

Fred(e)rikke Hansen

Legg inn av Bjørn Eirik Bækken » 30. januar 2007 kl. 18.40

Er det noen som kjenner til Fred(e)rikke Hansen?
Jeg har ingen oppl. utenom at hun var gift med Hans Thoresen Thorie, som var døpt 06.11.1803 i Gjerdrum kirke. Han var sadelmakermester i Kristiania og fikk borgerbrev 11.03.1836.
Hans og Fred(e)rikke fikk en sønn: Hagbarth Martinius Thoresen, døpt 27.02.1848 i Vor Frelsers kirke (nå Oslo Domkirke). Som mor står Fredrikke Thoresen født Hansen. Da bor de i Dronningensgate i Oslo. De får en sønn til: Johan Fredrik Hansen f. 03.02.1850.
I FT 1865 - 0301 Christiania: Har Hans Thores. giftet seg igjen med Marie fra Akker, alder 37, Hans var da 63. De fikk en sønn Hans Christian Hans. f. 1864 Christiania.
Da bor de i Fjerdingensgt. 38.
Hagbart har jeg mye oppl. om, men konene og de andre sønnene til Hans Thoresen vet jeg lite om.
Håper noen kjenner til disse.
Bjørn

Brukeravatar
Laila Normann Christiansen
Sted: OSLO
Kontakt:

Re: Fred(e)rikke Hansen

Legg inn av Laila Normann Christiansen » 30. januar 2007 kl. 19.46

Hei!
Har du lett lett etter når Fredrikke døde? I kirkebøkene? (spør så ikke andre bruker tid på å lete - disse ligger på nett - skanna)

Og har du sett ved selvsyn innføringene på dåpene, så du er sikker på at det ikke står noe mer der? Har du sjekket fadderne på barna?
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning

Bjørn Eirik Bækken
Sted: LIER

Re: Fred(e)rikke Hansen

Legg inn av Bjørn Eirik Bækken » 30. januar 2007 kl. 20.45

Hei Laila!

Jeg vet ikke hvor Fredrikke var fra eller noen data om født- død.
Jeg har to faddere på sønnen Johan Fredrik: Christian Vardrum og Birgitte Hansen.
Jeg har ikke klart å finne noe om Fredrikke hverken i FT eller i kirkebøker, bortsett fra dåpen til Hagbarth. Den har jeg sett selv.http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 010144.jpg
Der er faddere: Sadelmaker Wardrum.... Jomfru Tina Larsen og begge foreldre.

Bjørn

Svar

Gå tilbake til «Oslo, Kristiania og Aker fra 1814»