Hei.
Jeg søker etteren av min kones forfedre Anne Borgersdatter som kommer i fra stedet Thorbjørnsbu? Strømsbu? Øiestad, Arendal.
Vet ikke mer om henne, men hun fikk i 1870 en uekte sønn med Guldbrand Ingebretsen fra Klodeborg i Øiestad .(Opplysningene er fra Øiestad kirkebok 1870, dåp).
Han fikk navnet Gustav Anton Guldbrandson og han giftet seg med Vilhelmine Aamundsdatter i fra Øiestad Ned født 17.10.1869.
Guldbrand og hans foreldre kom i fra Modum i Buskrud og de het Ingebret Olsen, leil. og gruvearbeider født 1818 gift med Barbro Torsteinsen født 1821.
De hadde barna :
Ole Ingebretsen, sjømann født 1843
Terje Ingebretsen, skipstømmerm. født 1845
Guldbrand Ingebretsen, gruvearb. født 1848.
I 1865 bodde denne familien på Klodeborg i Øiestad, Aust - Agder. (Opplysninger i fra boken :Gamle Gårder i Øyestad)
Jeg håper noen kan hjelpe meg med opplysninger om Anne Borgersdatter foreldre, besteforeldre, barn, bosted og andre relevante ting.
Tips om bygdebøker, skifter m.m.er også av interresse.
Alle svar mottas med takk.
Mvh
Kjell Pettersen
Anne Borgersdatter Øiestad, Arendal
Moderator: MOD_Aust-Agder
Re: Anne Borgersdatter Øiestad, Arendal
Hei ,
hei er dette lagt innpå link/Telling så vi får bekreftelse på disse folkene .
Har du ikke en link og legge her.
Det er litt enklere for oss som søker , og det forenkeler selve søket noe, vi sparer da noe tid .
Det er jo bare ett fåtall som sitter med bygdebøker...
Men tellinger/KB. har vi oss fleste.
Dette ment som tips til deg, så du mulig får raskere svar på denne nøtten.
Mvh.
Helge
hei er dette lagt innpå link/Telling så vi får bekreftelse på disse folkene .
Har du ikke en link og legge her.
Det er litt enklere for oss som søker , og det forenkeler selve søket noe, vi sparer da noe tid .
Det er jo bare ett fåtall som sitter med bygdebøker...
Men tellinger/KB. har vi oss fleste.
Dette ment som tips til deg, så du mulig får raskere svar på denne nøtten.
Mvh.
Helge
Hei.
Jeg skjønner ikke helt, men
har nå også lett i bygdebøker fra Øiestad og skannede kirkebøker over døpte i fra 1834 - 1854, fant ingen ting om Anne Borgersdtr. der!
Jeg har lett i folketellinger og kirkebøker og bare funnet henne som mor til Gustav Anton Guldbrandson,s dåp i 1870 og konfirmasjonen i 1884.
Mvh
Kjell
Jeg skjønner ikke helt, men
har nå også lett i bygdebøker fra Øiestad og skannede kirkebøker over døpte i fra 1834 - 1854, fant ingen ting om Anne Borgersdtr. der!
Jeg har lett i folketellinger og kirkebøker og bare funnet henne som mor til Gustav Anton Guldbrandson,s dåp i 1870 og konfirmasjonen i 1884.
Mvh
Kjell
Hei Kjell,
har du sjekket navnet ??Så hun ikke har byttet navn , det være seg nytt navn dit de har flyttet??Dermed fått ett annet navn pga. ulike årsaker , det kan jo være dobbelt gjengere og ???
Men helst er det mulig en skrive feil i tell, i D.A. Det ble ofte slik de synes de hørte....
mvh.
Helge
har du sjekket navnet ??Så hun ikke har byttet navn , det være seg nytt navn dit de har flyttet??Dermed fått ett annet navn pga. ulike årsaker , det kan jo være dobbelt gjengere og ???
Men helst er det mulig en skrive feil i tell, i D.A. Det ble ofte slik de synes de hørte....
mvh.
Helge
- Harald Søren Storaker
- Sted: Lyngdal
- Kontakt:
- Harald Søren Storaker
- Sted: Lyngdal
- Kontakt:
Dåpen til Anne er innførsel nr 102 i kirkebok for Modum 1841-1850. Skanna kirkebøker på Digitalarkivet
Det er litt vanskelig å lese, det er noe i retning av Borger Danielsen Røgeberg og Helle Bjørnsdatter Sandageren
Det er litt vanskelig å lese, det er noe i retning av Borger Danielsen Røgeberg og Helle Bjørnsdatter Sandageren
Hei.
Du må ha mange takk for hjelpen, uten den hadde jeg fått problemer med å komme videre.
Mvh
Kjell.
Du må ha mange takk for hjelpen, uten den hadde jeg fått problemer med å komme videre.
Mvh
Kjell.