DISBYT-søk (DIStreff) i Sverige/Finland

Tjenesten som finner andre medlemmer som forsker på samme personer som deg

Moderator: MOD_DIStreff

Låst
Brukeravatar
Rolf Bjerke Holte
Sted: SANDEFJORD
Kontakt:

DISBYT-søk (DIStreff) i Sverige/Finland

Legg inn av Rolf Bjerke Holte » 16. mai 2005 kl. 22.45

Det er oppdaget en feil som gjør at søk ikke virker i Sverige/Finland via våre sider. Det jobbes nå med å rette feilen.

Inntil videre vil jeg minne dere om at søk i Sverige og Finland fungerer via Förengen DIS sine sider

Sverige: http://www.dis.se/sokindex.htm
Finland: http://www.dis.se/sok_fi_index.htm

HUSK Brukernavn og passord for søk i Sverige/Finland er oppgitt i Annnnn.txt, der nnnnn er ditt medlemsnummer. (Du må ha levert data for å kunne klatre) Har du ikke levert data vil du kunne bruke ditt dn bruker navn og tilhørende passord.
Sist redigert av Rolf Bjerke Holte den 16. august 2006 kl. 12.09, redigert 1 gang totalt.
mvh Rolf B. Holte
DNA koordinator i Vestfold
Les dette før du poster din melding

Brukeravatar
Rolf Bjerke Holte
Sted: SANDEFJORD
Kontakt:

Re: DISBYT-søk (DIStreff) i Sverige/Finland

Legg inn av Rolf Bjerke Holte » 21. mai 2006 kl. 18.30

Rolf B. Holte skrev:Det er oppdaget en feil som gjør at søk ikke virker i Sverige/Finland via våre sider. Det jobbes nå med å rette feilen.

Dette er nå fikset. Har vært fikset en stund, men ikke publisert pga avhenigheter i andre prosjekt
mvh Rolf B. Holte
DNA koordinator i Vestfold
Les dette før du poster din melding

dn17030
Sted: SPIKKESTAD

Legg inn av dn17030 » 25. mai 2006 kl. 12.59

Hei
Ser du kan mye om DIDtreff Sverige/Finland. Jeg har prøvd meg for første gang på DIStreff i Sverige. Fikk opp mange av mine aner og forstår det slik at under person skal jeg kunne klatre og under adresse vil jeg få opp hvem som eventuelt forsker på samme navn som jeg. I mine treff på familien Thorbjörnsson fra Vassända-Naglums församling står det s0002i. Dette er en Web-adresse til svenske slektdata. Altså ingen reell adresse jeg kan kontakte. Er det nå sånn at jeg må sende en GedCom fil til Sverige spesielt? Jeg har sendt mine dataer til DIS Norge.
Glad for svar.
Hilsen Eva Arntzen

Brukeravatar
dn01013
Sted: SONGE
Kontakt:

Legg inn av dn01013 » 25. mai 2006 kl. 13.26

Det er tilstrekkelig med å bidra med data til norske Distreff. Da får du et mn-brukernavn som du logger deg på med i Sverige og kan dermed klatre også der borte.

Som medlem i Föreningen DIS får du også adgang til tjenesten DISPOS hvor du for personen du er interessert i kanskje finner et boksymbol for vedkommende. Ved å trykke på dette symbolet kommer du inn i DISPOS, en avart av Genress hvor du kommer inn i en oversikt over databaserte kilder som er spesifikk for denne personen, f.eks. hvis du abonnerer på GenLine får du en peker til siden hvor ant. du vil finne vedkommende.

Brukeravatar
dn01013
Sted: SONGE
Kontakt:

Legg inn av dn01013 » 18. juni 2006 kl. 0.08

Rolf B. Holte skrev:Det er oppdaget en feil som gjør at søk ikke virker i Sverige/Finland via våre sider. Det jobbes nå med å rette feilen.

Inntil videre vil jeg minne dere om at søk i Sverige og Finland fungerer via Förengen DIS sine sider

Sverige: http://www.dis.se/sokindex.htm
Finland: http://www.dis.se/sok_fi_index.htm

HUSK Brukernavn og passord for søk i Sverige/Finland er oppgitt i Annnnn.txt, der nnnnn er ditt medlemsnummer. (Du må ha levert data for å kunne klatre) Har du ikke levert data vil du kunne bruke ditt dn bruker navn og tilhørende passord.

Dette er nå fikset. Samt et par andre feil også er rettet. Bl.a. en feil som kunne medføre at urelaterte personer kunne bli presentert som barn

Låst

Gå tilbake til «DIStreff - GEDtreff»