Hans Larsen fra Larvik

Moderator: MOD_Vestfold

Svar
Tom Folke Georg Linde
Sted: KONGSVINGER

Hans Larsen fra Larvik

Legg inn av Tom Folke Georg Linde » 1. september 2024 kl. 12.55

Hans Larsen ble far til en jente Jørand Hansdatter født 16.05.1848 og døpt 11.06.1848 i Nore, Buskerud https://www.digitalarkivet.no/kb20051111030050   Mor var Sigrid Olsdatter Borgeeiet fra Nore. Det var begges 2. leiemål. Hans sitt første leiemål har jeg ikke funnet.

Hvem var denne Hans Larsen som var fra Larvik. Fødselsdata? 

Mvh
Tom Linde

Brukeravatar
Ulf Ruud Simensen
Sted: TOLVSRØD

Re: Hans Larsen fra Larvik

Legg inn av Ulf Ruud Simensen » 5. september 2024 kl. 12.36

Er du sikker på at navnet er Hans Larsen i kirkeboka?   "Streken" over etternavnet skulle tyde på en u/i i navnet og for meg ser det ut som en ig på slutten.
Kanskje du skulle legge dette innlegget inn under "Tyding" slik at en spesialist kan tyde dette. 😊

Ulf S

Tom Folke Georg Linde
Sted: KONGSVINGER

Re: Hans Larsen fra Larvik

Legg inn av Tom Folke Georg Linde » 5. september 2024 kl. 23.53

Tusen takk for innspill i saken min vedr. Hans Larsen. I begynnelsen av november 2023 var jeg i kontakt med Slekt og Data i Larvik. Der fikk jeg uttalelser fra en dame som skulle være spesialist i tyding av tekst.

Hun skriver "Presten i Nore skrev en liten strek over der sen står i etternavn som ender på sen. I dåpen til Jørand i Rollag Ministerialbok, der står det tydelig Hans Larsen" 

Dette har jeg gått ut fra.  Nå håper jeg noen kan hjelpe meg å finne Hans Larsen. Kanskje det er noen som har det første leiemålet i sin database.

Mvh
Tom Linde

Svar

Gå tilbake til «Larvik»