Tore Tinghatt

For etterlysninger som ikke kan plasseres i et fylke

Moderator: MOD_ukjent_fylke

Svar
Arnulf Jan Arthur Heidegård
Sted: Mjøndalen

Tore Tinghatt

Legg inn av Arnulf Jan Arthur Heidegård » 11. januar 2022 kl. 18.34

På min vei bakover i tid sliter jeg med foreldrene til Eline Toresdatter Tinghatt (enten hun nå var gift med bisp Håkon Toresson eller ikke). Det meste jeg har funnet av info er at foreldrene hennes var Tore Bjørnsson Tinghatt (død 1263) og Sigrid Haftorsdatter Eyre. Nå er jeg imidlertid forvirret. Har dukket opp både en Tore Olavsson Tinghatt og en Tore Audunsson Tinghatt fra denne tiden, og nevnte Eline kan tydeligvis være datter til en av disse i stedet. Eller er det ikke tre forskjellige Tinghatt-er, men det er snakk om usikkerhet om hvilke Tinghatt-er som er reelle? Det er MyHeritage som jeg i hovedsak har holdt meg til, men det virker som dette forumet ikke er entydig/pålitelig.

Geir Andreas Lysholm Dybvig
Sted: KONGSVINGER

Re: Tore Tinghatt

Legg inn av Geir Andreas Lysholm Dybvig » 12. januar 2022 kl. 11.42

Uansett vilket forum du oppsøker og henter informasjon ifra så bør disse henvise til en kilde (helst med lenke) og du MÅ  sjekke disse opplyningene opp mot primærkildene.

Brukeravatar
Astrid Mollan
Sted: KRISTIANSUND N

Re: Tore Tinghatt

Legg inn av Astrid Mollan » 12. januar 2022 kl. 13.03

Tore Tinghatt har jeg ikke lest om før. Tok derfor et raskt søk på nb.no. https://www.nb.no/search?q=%22Tore%20Tinghatt%22

Det er tydeligvis skrevet mye om ham. Jeg antar du har lest gjennom tilgjengelig litteratur. 
Astrid M

Svar

Gå tilbake til «Norge - ukjent fylke»