Jens døde av "Hangel" Kva var det?
Moderatorer: MOD_Kildereg, MOD_Generellt
- Helge Bjerkevoll
- Sted: REKDAL
- Kontakt:
Jens døde av "Hangel" Kva var det?
Eg har ein person som det i kirkeboka står at dødsårsaka var "Hangel".
Veit nokon kva for ein sjukdom det er? Eg har ikkje funne fleire i denne boka med denne dødsårsak.
Eg har hørt at folk kunne gå å hangle i lengre tid, men dødsårsak er vel ikkje det.
Ellers så står det i bygdeboka at Jens vart "so krank i ein fot, laut gå med stav,..." kan det vare noko i forbindelse med dette. Ja nokon veit kanskje meir enn eg...
1849 nr 28 Pladsmand Jens Andersen Rekdal 48 aar.
Møre og Romsdal fylke, Vestnes, Tresfjord (Sylte), Fiksdal i Vestnes, Ministerialbok nr. 539A02 (1848-1872), Døde og begravede 1849, Side 267
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20070327630391
Veit nokon kva for ein sjukdom det er? Eg har ikkje funne fleire i denne boka med denne dødsårsak.
Eg har hørt at folk kunne gå å hangle i lengre tid, men dødsårsak er vel ikkje det.
Ellers så står det i bygdeboka at Jens vart "so krank i ein fot, laut gå med stav,..." kan det vare noko i forbindelse med dette. Ja nokon veit kanskje meir enn eg...
1849 nr 28 Pladsmand Jens Andersen Rekdal 48 aar.
Møre og Romsdal fylke, Vestnes, Tresfjord (Sylte), Fiksdal i Vestnes, Ministerialbok nr. 539A02 (1848-1872), Døde og begravede 1849, Side 267
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20070327630391
- Paul Johan Hals
Re: Jens døde av "Hangel" Kva var det?
Her hvor jeg bor bruker eller brukte vi utrykket "gå å hangle". Det betydde bare at vedkommende ikke var frisk eller som vi sier "i dårlig form", uten å beskrive hva som feilet. I dette tilfelle ville jeg tolke det som at vedkommende hadde vært i "dårlig form" (syk) over tid, uten at man visste årsaken.
Andre har kanskje en bedre forklaring.
God Påske
Mvh Paul
Andre har kanskje en bedre forklaring.
God Påske
Mvh Paul
- Else Berit Rustad
Helge skrev:Eg har ein person som det i kirkeboka står at dødsårsaka var "Hangel".
Det står vel Mangel? Ikke at det hjelper noe særlig, men....
Mvh
Else B.
Hei.
Tror nok Else B. har riktig;
I følge Wikipedia: mangelsykdom = skjørbuk
Ikke så usansynlig, eller?
Tror nok Else B. har riktig;
I følge Wikipedia: mangelsykdom = skjørbuk
Ikke så usansynlig, eller?
Sist redigert av gj13365 den 15. april 2017 kl. 23.40, redigert 1 gang totalt.
Vennlig hilsen
Hans Anton Groland
Hans Anton Groland
- Helge Bjerkevoll
- Kontakt:
Ja det står kanskje Mangel. Her stolte eg på tydinga til bygdebokforfatteren som skriv Hangel.
Men ser no at ei Madsdatter og ei Marit lenger oppe på sida vel har same forbokstav.
Men om han mangla eller hangla ja så er vi vel like langt
Takk til begge.
Men ser no at ei Madsdatter og ei Marit lenger oppe på sida vel har same forbokstav.
Men om han mangla eller hangla ja så er vi vel like langt

Takk til begge.
- Helge Bjerkevoll
- Kontakt:
Og takk til Hans Anton som kom inn medan eg skreiv.
Men for å være litt vanskelig så er vel det at skjørbuk er ein mangelsykdom ikkje det same som at mangelsjukdom = skjørbuk.
Ser at det ved søk finnes en masse mangelsjukdommer.
Så da er det vel slik å forstå at Jens døde fordi han manglet noe men vi kan ikkje ut frå ordet mangel fastslå kva han manglet og kva sjukdommen var. Men noen veit kanskje at ordet mangel spesifikt var brukt om skjørbuk.
Men for å være litt vanskelig så er vel det at skjørbuk er ein mangelsykdom ikkje det same som at mangelsjukdom = skjørbuk.
Ser at det ved søk finnes en masse mangelsjukdommer.
Så da er det vel slik å forstå at Jens døde fordi han manglet noe men vi kan ikkje ut frå ordet mangel fastslå kva han manglet og kva sjukdommen var. Men noen veit kanskje at ordet mangel spesifikt var brukt om skjørbuk.
Hei,
I dansk ordbok står det at å dø av Mangel kan bety å dø av nød, se nr 2 her
http://ordnet.dk/ods/ordbog?query=Mangel&tab=for
Hilsen
Matthias
I dansk ordbok står det at å dø av Mangel kan bety å dø av nød, se nr 2 her
http://ordnet.dk/ods/ordbog?query=Mangel&tab=for
Hilsen
Matthias
- Helge Bjerkevoll
- Kontakt:
Takk Matthias.
Trur nok dette kan være svar å spørsmålet.
Jens hadde flytta frå Leikanger i Sogn for å etablere seg på Romsdalskysten. Han skulle forpakte ein bra gard i 5 år men alt etter eit år tok dei att garden. Årsaka skulle vare at han vart dårleg i ein fot og nok ikkje klarte sine forpliktelsar. Han hadde med seg kone og 4 små barn som skulle forsørgast. Resten kan vi berre tenke oss, Jens levde i 3 år etter at dei tok igjen garden. Kanskje fikk barna det nødvendige som skulle til for å overleve på farens bekostning?
Kone og barn reiste tilbake til Sogn og barna gjekk det heldigvis godt med.
Trur nok dette kan være svar å spørsmålet.
Jens hadde flytta frå Leikanger i Sogn for å etablere seg på Romsdalskysten. Han skulle forpakte ein bra gard i 5 år men alt etter eit år tok dei att garden. Årsaka skulle vare at han vart dårleg i ein fot og nok ikkje klarte sine forpliktelsar. Han hadde med seg kone og 4 små barn som skulle forsørgast. Resten kan vi berre tenke oss, Jens levde i 3 år etter at dei tok igjen garden. Kanskje fikk barna det nødvendige som skulle til for å overleve på farens bekostning?
Kone og barn reiste tilbake til Sogn og barna gjekk det heldigvis godt med.