Hvordan sitere

Her kan du stille spørsmål om Slektsforum

Moderator: admin

Svar
gj00477
Sted: HØNEFOSS

Hvordan sitere

Legg inn av gj00477 » 27. januar 2005 kl. 14.22

Hvordan siterer man et innlegg i Slektsforum? Har ikke forsøkt, i frykt for å ødelegge innlegget jeg svarer på.

I nyhetsgruppen no.fritid.slektsforsking.- - - er det jo ingen kunst å klippe bort så mye man ønsker. Er framgangsmåten omtrent den samme her? mvh Ellef Ellefsen :shock:

Brukeravatar
Laila Normann Christiansen
Sted: OSLO
Kontakt:

Re: Hvordan sitere

Legg inn av Laila Normann Christiansen » 27. januar 2005 kl. 14.37

Ellef Ellefsen skrev:Hvordan siterer man et innlegg i Slektsforum? Har ikke forsøkt, i frykt for å ødelegge innlegget jeg svarer på.

I nyhetsgruppen no.fritid.slektsforsking.- - - er det jo ingen kunst å klippe bort så mye man ønsker. Er framgangsmåten omtrent den samme her? mvh Ellef Ellefsen :shock:

Hei Ellef! Når du skal svare - så klikker du på knappen "siter" istedetfor "svar". Og begynner så å skrive under det du har sitert.

Men - når du skal svare i Slektsforum - og svaret ditt er direkte svar på forrige innlegger - så er det vel - etter min ringe forstand - unødvendig å sitere?

I hvertfall synes jeg det er deilig uten alle de tidligere innleggene sånn vi har f.eks. på News 8)
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning

Brukeravatar
gj00026
Sted: LARVIK

Legg inn av gj00026 » 27. januar 2005 kl. 15.13

Laila N. Christiansen skrev:Men - når du skal svare i Slektsforum - og svaret ditt er direkte svar på forrige innlegger - så er det vel - etter min ringe forstand - unødvendig å sitere?

Å sitere er nyttig når du ønsker å vise at du bare svarer på en del av forrige innlegg, slik jeg gjør nå.

gj00477

Legg inn av gj00477 » 27. januar 2005 kl. 16.49

Takker dere begge for svarene. Tror det gikk et lys opp for meg nå.

mvh Ellef :D

Brukeravatar
Arild Jarle Kompelien
Sted: BERGEN

Legg inn av Arild Jarle Kompelien » 27. januar 2005 kl. 18.52

Ellef Ellefsen skrev:Tror det gikk et lys opp for meg nå.

Kjenner meg igjen i Ellefs usikkerhet i møte med dataverden. I slike situasjoner trenger jeg å mates med teskje. Det fungerer best - da slipper man å stå igjen som et :?:

En god bruksanvisning for meg ville være:
1. Når du er i innlegget du vil sitere fra - klikk på knappen det står siter på i øverste høyre hjørne. 2. Nå ser du innlegget innrammet av - quote - ved begynnelse og slutt. 3. Mellom quote-tegnene kan du nå slette for å få med det som skal være med i sitatet. 4. Etter og under det siste quote-tegnet kan du skrive inn ditt svar.

En kamp å kjempe mot frykten for å føle seg dum :?: :arrow: :idea: :arrow: :D

gj00477

Legg inn av gj00477 » 27. januar 2005 kl. 22.54

Arild Kompelien skrev:
En god bruksanvisning for meg ville være:
1. Når du er i innlegget du vil sitere fra - klikk på knappen det står siter på i øverste høyre hjørne. 2. Nå ser du innlegget innrammet av - quote - ved begynnelse og slutt. 3. Mellom quote-tegnene kan du nå slette for å få med det som skal være med i sitatet. 4. Etter og under det siste quote-tegnet kan du skrive inn ditt svar.

Kuttet endel. Montro om det virket?
Ellers får jeg gjøre nye forsøk, men da i Testforum. mvh Ellef.

Brukeravatar
Arild Jarle Kompelien
Sted: BERGEN

Legg inn av Arild Jarle Kompelien » 27. januar 2005 kl. 23.28

Ellef Ellefsen skrev:Montro om det virket?

Det virket.

Brukeravatar
Laila Normann Christiansen
Sted: OSLO
Kontakt:

Legg inn av Laila Normann Christiansen » 28. januar 2005 kl. 8.54

Kristian Hunskaar skrev:[quote=Å sitere er nyttig når du ønsker å vise at du bare svarer på en del av forrige innlegg, slik jeg gjør nå.

Skjønner :idea:
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning

dn07052
Sted: TROMSØ

Legg inn av dn07052 » 28. januar 2005 kl. 14.11

Ellef Ellefsen skrev:Hvordan siterer man et innlegg i Slektsforum? Har ikke forsøkt, i frykt for å ødelegge innlegget jeg svarer på.

Det er også mulig å kopiere sitatsmerker fram og tilbake, slik at du får flere sitat frem.

Dette gjør det mulig å diskutere en påstand om gangen.

Mvh
Geir Aasmoe

-----
Rettet skrivefeil her, vil se hva som fremkommer på innlegget.

Svar

Gå tilbake til «Informasjon om Slektsforum»