I nyhetsgruppen no.fritid.slektsforsking.- - - er det jo ingen kunst å klippe bort så mye man ønsker. Er framgangsmåten omtrent den samme her? mvh Ellef Ellefsen

Moderator: admin
Ellef Ellefsen skrev:Hvordan siterer man et innlegg i Slektsforum? Har ikke forsøkt, i frykt for å ødelegge innlegget jeg svarer på.
I nyhetsgruppen no.fritid.slektsforsking.- - - er det jo ingen kunst å klippe bort så mye man ønsker. Er framgangsmåten omtrent den samme her? mvh Ellef Ellefsen
Laila N. Christiansen skrev:Men - når du skal svare i Slektsforum - og svaret ditt er direkte svar på forrige innlegger - så er det vel - etter min ringe forstand - unødvendig å sitere?
Ellef Ellefsen skrev:Tror det gikk et lys opp for meg nå.
Arild Kompelien skrev:
En god bruksanvisning for meg ville være:
1. Når du er i innlegget du vil sitere fra - klikk på knappen det står siter på i øverste høyre hjørne. 2. Nå ser du innlegget innrammet av - quote - ved begynnelse og slutt. 3. Mellom quote-tegnene kan du nå slette for å få med det som skal være med i sitatet. 4. Etter og under det siste quote-tegnet kan du skrive inn ditt svar.
Ellef Ellefsen skrev:Montro om det virket?
Kristian Hunskaar skrev:[quote=Å sitere er nyttig når du ønsker å vise at du bare svarer på en del av forrige innlegg, slik jeg gjør nå.
Ellef Ellefsen skrev:Hvordan siterer man et innlegg i Slektsforum? Har ikke forsøkt, i frykt for å ødelegge innlegget jeg svarer på.