Ingeborg er født i 1761 eller 1765. Ved hjelp av bygdeboka for Vestby, hjelp til tyding her og en bekjent som også er flink til å lese gotisk skrift er det mest sannsynlig 1761 som er riktig.
Hennes far het Jens og kom fra Sekkebekk i Vestby.
I bygdeboka under Sekkebekk finner jeg en Jens født i 1716, sønn av Anne Jørgensdtr gift med Anon Levordsen. Altså heter han Jens Anonsen og er den jeg har lett videre på.
Jeg finner en annen Jens født 1729, sønn av Kristine Jørgensdtr og Christopher Thoresen. Denne Jens var gift med Aase Hansdtr fra Hvitsten. Jens Christophersen fikk en datter som het Ingeborg og er født i 1765, men her står jo ikke mors navn oppført. I kirkeboken står denne Jens omtalt som Jens Morkeyer.
I bygdeboka finner jeg ingen gård som heter Mork, men Mørk. Der bodde det i følge ft 1763 en mann som het Jens Christophersen, men han var gift med ei Olea Eriksdtr.
Ved å google Ingeborg Jensdtr fikk jeg henvisning til et innlegg her på forumet fra 2007, og der mener man at Jens Christophersen er Ingeborgs far.
Dette gjør at jeg nå er usikker på om jeg har valgt feil "Jens".
Det ble vanskelig å forklare dette, men håper at noen likevel kan hjelpe meg og finne ut hvilken Jens som er "min".
Takker for svar

Med vennlig hilsen Grethe