Hun er født 24.desember 1860 i Eidanger, av foreldre Ole Petter Jacobsen og Anne Margrethe Pedersdatter Røra. Olalia er døpt 17.februar 1861 i Eidanger kirke.
Olalia giftet seg med Thor Olsen Vingerei (f. 1849 i Bamble), og de fikk barna Alma Mary f. 1893, Jenny Margit Konstanse f. 1897, Thora f. 1898 og Thor jr. f. og d. 1902. Deres yngste barn Thor jr. døde bare 1 1/2 måned etter at faren Thor døde. De bodde da i Son i Akershus, hvor Thor og sønnen Thor jr. er begravet.
Jeg vet at familien flyttet tilbake til Telemark etter dette. Jenny jobbet som tjenestepike på en gård i Gjerpen, da hun ble konfirmert. Mary emigrerte etter hvert til Amerika. Thora stiftet etter hvert familie i Porsgrunn.
Men jeg skulle gjerne visst hvor Olalia bodde etter at de flyttet tilbake. Jeg kan ikke finne henne i folketellingene. Flyttet hun til Eidanger hvor foreldrene kom fra? Det er meg blitt fortalt at Olalia fikk dårlig syn, så ungene måtte til fosterforeldre. Jeg vet at dette stemmer i alle fall for Thora. Men hvor var Olalia i denne tiden? Og ikke minst når og hvor døde hun? Er det noen som kan hjelpe meg med dette?
Olalia er min tippoldemor og Jenny Konstanse er min oldemor
Mvh Gina