Rønnaug Amundsdatter Brimi

For etterlysninger som ikke kan plasseres på ett av undernivåene

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Låst
19517
Sted: STORÅS

Rønnaug Amundsdatter Brimi

Legg inn av 19517 » 5. november 2013 kl. 20.28

Jeg leter etter opplysninger om hvor det ble av denne dama.
Hun ble født i Lom 24. februar 1834 og døpt 9. mars 1834 i Lom kirke, foreldre Amund Iversen og Ingri Imbertsdatter Langøygard.
Hun var nr. 3 i en søskenflokk på 6, og var søster til min oldemor Berit f 1844 som ble gift på Melhus. Ved FT i 1865 er hun på Ørland prestegard, og ved FT i 1875 var hun kommet til Trondheim der hun var sammen med 2 søstre og en brordatter. Etter innlegget jeg skrev i går kveld, er det kommet fram at hun var i Trondheim ennå i 1885 sammen med sin søster Anne. Anne var og ble ugift. Det er her siste livstegnet er registrert. Jeg har lett mange steder, men tror tiden er inne til å søke hjelp av proffene på denne siden. Broren Iver f i 1836 reiste til Amerika, kanskje ho reiste etter? Hvis noen kan spore opp hvor det ble av henne, så vil jeg bli takknemlig.
Navnet på henne kan også bli skrevet som Rønnaug Amundsen.
Min oldemor hadde begynt å få barn, i 1886 fødte hun tvillinger, kanskje hun reiste til Melhus for å hjelpe henne?

John Esten Skjærli

Du finner diskusjonen av dette innlegget her https://slektsforum.slektogdata.no/view ... p?t=120343

Låst

Gå tilbake til «Sør-Trøndelag - ukjent sted»