Peter Andreas Olausen Lystad - når døde han?
Moderator: MOD_Møre_og_Romsdal
- Sverre Andreas Waldal Iversen
- Sted: RYGGE
Peter Andreas Olausen Lystad - når døde han?
Min oldefar Peter Andreas Olausen Lystad, f 3 jan 1857 i Agdenes ST må ha dødd senere enn sommeren 1945 da jeg er avbildet sammen ham mens jeg er mindre enn ett år (født des 44). Har prøvd å finne ut når han døde og hvor han er begravet.
- Else Berit Rustad
Re: Peter Andreas Olausen Lystad - når døde han?
På Gravminner finner jeg en Peter Andreas Lystad, død 24. mai 1956, begravet på Haslum i Bærum. Kan det være denne du leter etter? (På Gravminner har han ID nr. 3656103, hvis du vil søke ham opp.) Fødselsdato står ikke.
Lenke til Gravminner:
http://www.disnorge.no/gravminner/vis.php?mode=x
Mvh
Else B.
Lenke til Gravminner:
http://www.disnorge.no/gravminner/vis.php?mode=x
Mvh
Else B.
- Ulf Ruud Simensen
- Sted: TOLVSRØD
Hei.
I FT-1910 finner jeg ham som Peter Lystad.
http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft ... 6787002294
Ulf S.
I FT-1910 finner jeg ham som Peter Lystad.

http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft ... 6787002294
Ulf S.
-
- Sted: AVERØY
Hei
Peter Lystad kjøpte gard på Bremsnes på auksjon i 1899 (Svigerfaren handlet på vegne av ham) Står ikke i Averøybok nr 3 side 69 når han døde, men regner med han er gravlagt på Bremsnes kirkegård.
Den er ikke kommet på gravminner enda, men hvis du tar kontakt med en av de mange etterkommerne som bor på Bremsnes,, får du sikkert greie på dette. (er også noen som driver med slektsleting
)
Borgny
Peter Lystad kjøpte gard på Bremsnes på auksjon i 1899 (Svigerfaren handlet på vegne av ham) Står ikke i Averøybok nr 3 side 69 når han døde, men regner med han er gravlagt på Bremsnes kirkegård.
Den er ikke kommet på gravminner enda, men hvis du tar kontakt med en av de mange etterkommerne som bor på Bremsnes,, får du sikkert greie på dette. (er også noen som driver med slektsleting

Borgny
Takk for info, men jeg tror nok ikke han ble fullt så gammel. Dessuten mener min 96 år gamle mor at han ble begravet der han levde de siste årene.
-
Hei
Traff på søskenbarnet til din mor i dag. (datter til Sofie som er halvsøster til din mormor Jørgine). Hun husket ikke årstallet han døde, men det skal vi finne ut ved å se på gravstedet ved Bremsnes kirke. (datoen husket hun, 25 des)
Borgny
Traff på søskenbarnet til din mor i dag. (datter til Sofie som er halvsøster til din mormor Jørgine). Hun husket ikke årstallet han døde, men det skal vi finne ut ved å se på gravstedet ved Bremsnes kirke. (datoen husket hun, 25 des)
Borgny
Takk for info. Håper det går greit med å finne ut av det.
mvh
Sverre
mvh
Sverre
Min mor, Hjørdis Iversen, som nå er 96 år fortalte at det var Sofie som kom til Steinkjer og passet henne og søster Solveig når deres mor, Jørgine, var innlagt på sykehus. Hun husket at Sofie ble gift med Jørgen Langnes og visste at de fikk barn sammen. Siden jeg driver slektsgransking er jeg takknemlig for alle slektsopplysninger jeg kan få.
-
Hei
Endelig ble det tur innom gravstedet:
Petter Andreas døde 25.12 1945 (f 3.jan 1857)
Hans 2. hustru, Katrine Elisabet f Klevset f 10.2 1874 d 10.5.1942
(hun var søsterdatter til hans første hustru Severine)
(etternavnet til Sofie og Jørgen var Hasseløy,det var Sofies søster, Signe, som het Langnes)
Jørgine hadde 3 helsøsken og 7 halvsøsken
Din mor har mange søskenbarn, flere av dem er yngre enn deg. Tar du kontakt med noen av dem, får du sikkert mer info.
mvh Borgny
Endelig ble det tur innom gravstedet:
Petter Andreas døde 25.12 1945 (f 3.jan 1857)
Hans 2. hustru, Katrine Elisabet f Klevset f 10.2 1874 d 10.5.1942
(hun var søsterdatter til hans første hustru Severine)
(etternavnet til Sofie og Jørgen var Hasseløy,det var Sofies søster, Signe, som het Langnes)
Jørgine hadde 3 helsøsken og 7 halvsøsken
Din mor har mange søskenbarn, flere av dem er yngre enn deg. Tar du kontakt med noen av dem, får du sikkert mer info.
mvh Borgny
Tusen takk. Det var snilt. Har akkurat kommet tilbake fra Spania hvor mor og far er på sitt årlige vinteropphold. Alt vel.
Beste hilsener fra
Sverre
Beste hilsener fra
Sverre
Hei igjen. Dersom du vet om noen av slektsgranskerne i slekta på Averøya har emailadresse ville jeg svært gjerne få vite om det. Jeg har dessverre litt lite oversikt over den delen av slekta.
mvh
Sverre
mvh
Sverre