Hvem er denne familien fra Hommelvik 1916,avsender R.

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
Nina Kjeldstrøm Holmberg
Sted: ASKER

Hvem er denne familien fra Hommelvik 1916,avsender R.

Legg inn av Nina Kjeldstrøm Holmberg » 20. mai 2013 kl. 22.13

Hei Håper noen kjenner igjen denne familien fra Hommelvik tatt i 1916. Det er sendt til min oldemor Ingeborg Pedersen i Kristiania, født 2/10 1884. Hun bodde Trondheim 1900 i Nonne gade 20b, var tj.pike hos fam Nils Alsvik. Fikk en sønn Harald Leonad Kjeldstrøm født 20.12 1903. Mvh Nina
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Nina Kjeldstrøm Holmberg den 22. mai 2013 kl. 20.45, redigert 2 ganger totalt.

Tore Haraldsen Trollsaas
Sted: LILLESTRØM

Re: Hvem er denne familien?

Legg inn av Tore Haraldsen Trollsaas » 21. mai 2013 kl. 17.01

Det ville kanskje være lurt å legge denne etterlysningen under Malvik, siden Hommelvik hører innunder denne.

Den ukjente "R" og din oldemor Ingeborg Pedersen er muligens "gamle kjente", kanskje i slekt. Jo mer info du gir, jo større sannsynlighet for at noen kan bistå deg.

f.eks.:

- Din oldemors fødselsdato, pikenavn, fødested, m.m.
- Har du mer info om hvor din oldemor bodde i tidsrommet fram til 1916? (Tror kortet er poststemplet i 1916.)
- Har du navn, f.dato, vielsesdato, bosted, yrke, m.m.. til din oldemors foreldre?

Gi det du har...
mvh Tore

(Og fint om du allerede i Emnet har litt mer konkret info. "Hvem er denne famililen?" blir litt tynt.)

Brukeravatar
Agnar Jarle Merkesnes
Sted: KRISTIANSAND S
Kontakt:

Re: Hvem er denne familien fra Hommelvik 1916,avsender R.

Legg inn av Agnar Jarle Merkesnes » 21. november 2013 kl. 23.07

Hei,

Er i gang med å identifisere bildet..

Foreløpig kan du se på dette:
http://www.hemneslekt.net/getperson.php ... tree=Hemne

Ingeborg var datter av Lina Alsvik som senere ble gift med Nils Pedersen Alsvik.

Agnar

Nina Kjeldstrøm Holmberg
Sted: ASKER

Re: Hvem er denne familien fra Hommelvik 1916,avsender R.

Legg inn av Nina Kjeldstrøm Holmberg » 10. desember 2013 kl. 18.28

Hei
Dette var gøy å lese. Jeg er barnebarnet til Harald Leonard Kjeldstrøm f20.des 1903. Nå har jeg fått bekreftet navn og årstall på flere slektninger som jeg har funnet frem til. Har greid å komme meg tilbake til Hans Neerland og Johannes Kjelstrøm.
Skal jeg sende deg mere info om Harald Leonard og hans liv og etterkommere?
mvh Nina Kjeldstrøm Holmberg

Svar

Gå tilbake til «Malvik»