Carl Andreas Steen med familie

Moderator: MOD_Møre_og_Romsdal

Svar
gj06865
Sted: INDERØY

Carl Andreas Steen med familie

Legg inn av gj06865 » 17. september 2012 kl. 16.29

Hei,
dette er en skikkelig nøtt og jeg prøver meg på nytt med denne familien som jeg tidligere listet under Ålesund da de bodde der i 1865.

Er det noen som tilfeldigvis vet noe om skjebnen til Carl Andreas Steen født 1816 i Kristiansund og kona Magdalene Steen født 1829 i Lødingen og datteren Caroline født 1862 i Namsos, etter 1870?
Carl A. Steen ble gift 1853 i Flatanger i Nord-Trøndelag med Magdalene Schønning. De fikk 9 dødfødte barn sammen foruten den levendefødte Caroline. Steen var handelsmann på Bjørøya i Flatanger til 1860. Deretter holder han til i Namsos i noen år som handelsmann før han ble resterantør i Ålesund hvor han fortsatt er ved folketellingen i 1865.
Ved bytellingen i 1870 er han i Kristiansund som skipper hos sin stefar Peter Christophersen som døde i 1871. Deretter forsvinner familien Steen sporløst. De er ikke innført i kirkeboken for Kristiansund som døde eller utflyttet, heller ikke er datteren konfirmert der.
De er ikke registrert utvandret til Amerika og er borte ved folketellingen 1900. Dessverre er ikke folketellingen 1875 komplett for hele landet så jeg finner de ikke der heller. Kanskje arvet han noe fra sin stefar og flyttet ut i distriktene som handelsmann igjen? Han hadde 2 søstre og de forble i Kristiansund til sin død, så det var ingen nær familie andre steder.

Det eneste livstegn jeg har er en innløst obligasjon i 1879 til konsul Knudtzen hvor denne har mottatt sitt utestående lån til Steen (denne kan vel være innløst tidligere selv den ble tinglyst i 1879).

Som sagt en skikkelig nøtt dette, men kanskje noen der ute har vært borti noen av disse ved en tilfeldighet?

Tore Kristiansen
Sted: KRISTIANSUND N

Re: Carl Andreas Steen med familie

Legg inn av Tore Kristiansen » 17. september 2012 kl. 16.37

Lenke til det andre emnet i Ålesund
:) Tore

Signe Strande
Sted: MOLDE

Re: Carl Andreas Steen med familie

Legg inn av Signe Strande » 9. november 2016 kl. 18.29

Til info om du ikke har funnet informasjonen:

https://slektsforum.slektogdata.no/view ... 807#723807