Inga (Inger) og Albert Høvig
Moderator: MOD_Troms
Inga (Inger) og Albert Høvig
Denne hører vel både under Balsfjord og Kåfjord, men kan høre under andre kommuner også:
Jeg har ei Inga (av og til Inger) Anna Pedersdatter f. 10.3.1880, konf. 8.10.1899, Ørnes Balsfjord. Hun giftet seg med en Albert Høvig, f 1866 Halse, fabrikkarbeider, bor i Kaafjord. Da de giftet seg 20.12.1905 bor de i Kaafjord. Etter vielsen finner jeg dem ingen plasser.. Ikke barn?, ikke emigranter?, ikke død?..
Her er Albert før de giftet seg (i 1900).
* Tellingsår: 1900, * Kommune: Vardø,* Gatenavn: Grønnegade, * Gatenr: 419, * Gårdeier: John Børseth, John Melbye jr., * Antall leiligheter: 4
Albert Høvik hf, ug, Skomagersvend, f. 1866, Trondhjem
Glad for tips videre... jeg har foreldre og de bakover. Her søker jeg etterkommere.
Jeg har ei Inga (av og til Inger) Anna Pedersdatter f. 10.3.1880, konf. 8.10.1899, Ørnes Balsfjord. Hun giftet seg med en Albert Høvig, f 1866 Halse, fabrikkarbeider, bor i Kaafjord. Da de giftet seg 20.12.1905 bor de i Kaafjord. Etter vielsen finner jeg dem ingen plasser.. Ikke barn?, ikke emigranter?, ikke død?..
Her er Albert før de giftet seg (i 1900).
* Tellingsår: 1900, * Kommune: Vardø,* Gatenavn: Grønnegade, * Gatenr: 419, * Gårdeier: John Børseth, John Melbye jr., * Antall leiligheter: 4
Albert Høvik hf, ug, Skomagersvend, f. 1866, Trondhjem
Glad for tips videre... jeg har foreldre og de bakover. Her søker jeg etterkommere.
Re: Inga (Inger) og Albert Høvig
Denne tråden ligger også i Balsfjord og Kåfjord
- Øyvind Servio Larsen
- Sted: SKUDENESHAVN
Svarer på denne. De gifter seg i Kåfjord i Alta, Finnmark.
Mvh
Øyvind
Øyvind
Ja og deretter stopper alt 

- Øyvind Servio Larsen
- Sted: SKUDENESHAVN
Denne tråden ville jeg lagt på Alta i Finnmark og ikke her eller Kåfjord og Balsfjord iTroms. Den sist kjente plassen de var var i Alta. Mange tråder på samme sak blir det bare rot av.
Mvh
Øyvind
Øyvind
Det er vel denne familien i ft 1910
http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft ... 6860001694
http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft ... 6860001694
Tusen takk, Anne
Da kommer jeg meg videre.
Takk igjen og ha en flott kveld.

Takk igjen og ha en flott kveld.
Ja er klar over det, Øyvind, men når man står fast og ikke vet hvor i Norge man skal lete, kan det jo være ok å "lage litt rot"
Heldigvis gjør man ikke det daglig..
Takk for hjelpen.

Takk for hjelpen.
Hei Inger-Hanne
Jeg synes ikke det er ok å lage litt rot.
Tenk hvis alle gjør det!
Ikke lett for oss som skal hjelpe.
MVH
B.Elisabeth
Jeg synes ikke det er ok å lage litt rot.
Tenk hvis alle gjør det!
Ikke lett for oss som skal hjelpe.
MVH
B.Elisabeth
Håper heller ikke "alle" gjør det - MEN i dette tilfellet ble mitt "rot" til en lykkelig løsning i kveld
ja veldig lykkelig faktisk. Men herrefred...!!! - hvor problematisk var mitt "rot"?? Man kan jo faktisk bare la være å svare eller "hjelpe"?? Man bør ha litt vide tøyler .. Hvis jeg har vært ny på DIS nå, så hadde jeg blitt litt småredd og ikke turt å poste mer her... men nå har jeg vært her siden begynnelsen av 90-tallet, og kjenner forumet.. MEN jeg har idag kommet frem til to ting: Lag gjerne "rot" av og til + men bruk helst ikke DIS-Forum
Takk alle som orket å hjelpe, selv om jeg rotet til halve forumet
Ha en flotters kveld alle

Ha en flotters kveld alle

- Else Berit Rustad
Litt rot av og til må vi leve med, men det er en fordel om man leser forumreglene nøye før man poster innlegg:
https://slektsforum.slektogdata.no/view ... hp?t=11709
Og nei, det er ikke alltid greit å vite hvilket forum man skal bruke, men legger man samme forespørsler flere steder, så er det fullt mulig - og dessuten hensiktsmessig - å lenke til de øvrige forespørslene! Da blir det ikke så uoversiktlig for hjelperne.
Mvh
Else B.
https://slektsforum.slektogdata.no/view ... hp?t=11709
Og nei, det er ikke alltid greit å vite hvilket forum man skal bruke, men legger man samme forespørsler flere steder, så er det fullt mulig - og dessuten hensiktsmessig - å lenke til de øvrige forespørslene! Da blir det ikke så uoversiktlig for hjelperne.
Mvh
Else B.