Johannes Pedersen, f. ca 1802
Moderator: MOD_Nordland
Johannes Pedersen, f. ca 1802
Etterlyser en johannes pedersen fra brønnøy eller vega.Han var født i 1802.han fikk 3 barn.peder johannessen.andreas johannessen og anders johannesen.De ble født i brønnøy.Tror det sto kvarttøene i kirkeboken(var vanskelig å tyde)johannes bosatte seg etter hvert på sandvær i herøy kommune.Han giftet seg med en ane jørgensdatter men jeg tror ikke hun er moren til barna hans.noen som vet noe om denne johannes?
- Hilde Elisabeth Wedde
- Sted: KONGSBERG
Re: johannes pedersen
Hei!
Da er det vel denne familien i 1865-tellingen, han bor sammen med kona og sønnen, og sønnen Anders med familie bor på samme bruket.
Hilde
Da er det vel denne familien i 1865-tellingen, han bor sammen med kona og sønnen, og sønnen Anders med familie bor på samme bruket.
Hilde
- Hilde Elisabeth Wedde
- Sted: KONGSBERG
Re: johannes pedersen
Er dette sønnen Peder (Per) med kone og barn? Det kan være Johannes sin kone Ane Jørgensdatter som bor som føderaadskone her, selv om hun står som ugift.
1875-telling Herøy
Her er vel sønnen Anders i 1875, på samme gård bor Johannes sin sønn Lars.
Hilde
1875-telling Herøy
Her er vel sønnen Anders i 1875, på samme gård bor Johannes sin sønn Lars.
Hilde
-
- Sted: SØMNA
Re: Johannes Pedersen, f. ca 1802
Hei
Johannes Pedersen fra Vega giftet seg i 1829 i Alstahaug med Anne Jørgensdtr. fra Tjøtta.
De bodde i Kverstein Brønnøy fra ca. 1830 til ca. 1840, da de flyttet til Herøy. Her døde han i 1873 og hun i 1880.
Grunnen til at de kom til Kverstein var nok at Johannes sin mor, Lisbet Torsdtr., ble gift i Kverstein, og de fikk bo der den første tida etter at de giftet seg.
Mvh
Tor Mathisen
Johannes Pedersen fra Vega giftet seg i 1829 i Alstahaug med Anne Jørgensdtr. fra Tjøtta.
De bodde i Kverstein Brønnøy fra ca. 1830 til ca. 1840, da de flyttet til Herøy. Her døde han i 1873 og hun i 1880.
Grunnen til at de kom til Kverstein var nok at Johannes sin mor, Lisbet Torsdtr., ble gift i Kverstein, og de fikk bo der den første tida etter at de giftet seg.
Mvh
Tor Mathisen
hei tor.takk for alle opplysningene jeg fikk fra deg.hvor i brønnøy er kverstein?vet du om han er født der og eventuelt søsken?Ser at johannes og ane fikk en siste sønn som het lars.i folketellingen står det at peder,anders og andreas er hans sønn og at lars er deres sønn.kan det hende at han har vært gift før?de opplysningene du har funnet,har du funnet de uut i kirkeboken?
mvh.
kjetil johansen
mvh.
kjetil johansen
-
- Sted: SØMNA
Hei
Kverstein er noen små øyer ute i havet og ligger under Torget indre i Brønnøy. Stedet nevnes allerede ca. 1530 i Olav Engelbrektssons jordebok. De første vi kan navngi der er fra slutten av 1600-tallet.
Vi arbeider med gårds- og slektshistorie for Brønnøy nå, og har ikke ennå helt klart alt. Derfor har jeg ikke noe svar på de barna du spør etter, men kan komme tilbake til dette når vi får bedre oversikt.
Mvh
Tor Mathisen
Kverstein er noen små øyer ute i havet og ligger under Torget indre i Brønnøy. Stedet nevnes allerede ca. 1530 i Olav Engelbrektssons jordebok. De første vi kan navngi der er fra slutten av 1600-tallet.
Vi arbeider med gårds- og slektshistorie for Brønnøy nå, og har ikke ennå helt klart alt. Derfor har jeg ikke noe svar på de barna du spør etter, men kan komme tilbake til dette når vi får bedre oversikt.
Mvh
Tor Mathisen
Hei.har vært på folketellingen for 1801 og letet etter beret torsdatter men kunne ikke finne noe.du får ha takk for hjelpen åsså kan du kanskje gi meg beskjed hvis du finner ut noe mer?mvh. kjetil johansen
Fantastisk! Da er Lisbet Torsdtr min tipp-tipp-tipp oldemor. Vet du hvem hun var gift med?
mvh
Lars Kilevold
mvh
Lars Kilevold
hun blir også min tipp tipp tipp oldmor.Mannene het peder nilsen. Jeg er etterkommer etter johannes sin sønn peder johannessen som bodde i sandvær i herøy kommune. Hvem er du etterkommer av?
Jeg er etterkommer av Johannes sitt barnebarn Lina Andersdatter. Også hun fra Sandvær.
Vet du når hun flyttet fra sandvær? Huset som faren vokste opp i står enda. Min bestemor vokste opp i samme huset.