Nils Sørensen Drolsum og hans mor Nicoline Hansdatter
Moderator: MOD_Buskerud
-
- Sted: KRISTIANSAND S
Nils Sørensen Drolsum og hans mor Nicoline Hansdatter
I forbindelse med leting etter mine slektninger er det to personer som "forsvinner" mellom folketellingene i 1900 og 1910.
Det gjelder Nicoline Hansdatter (født 18.05.1839), gift med Søren Pedersen Kongshellen og deres Sønn Nils Sørensen Drolsum (født 05.05.1865). Nicoline og Hans er mine oldeforeldre.
Søking i alle kirkebøker har så langt ikke ført fram. Er det noen som kan hjelpe meg?
Det gjelder Nicoline Hansdatter (født 18.05.1839), gift med Søren Pedersen Kongshellen og deres Sønn Nils Sørensen Drolsum (født 05.05.1865). Nicoline og Hans er mine oldeforeldre.
Søking i alle kirkebøker har så langt ikke ført fram. Er det noen som kan hjelpe meg?
- Hilde Elisabeth Wedde
- Sted: KONGSBERG
Re: Nils Sørensen Drolsum og hans mor Nicoline Hansdatter
Hilde Wedde
Leder Slekt og Data Buskerud
- Hilde Elisabeth Wedde
Det ser ut som Nils dør mellom 1900 og 1910 for kona Ingrid er enke i 1910-tellingen - hun bor på samme gård i Modum med 4 av barna
Hilde Wedde
- Hilde Elisabeth Wedde
Det samme gjelder vel Nikoline for mannen Søren er enkemann i 1910
Hilde Wedde
-
Ja, det er de som du har funnet i begge tellingene. Jeg har også registert det, men så finner jeg ikke Nils i kirkebøkene senere.
Litt merkelig er det også at de to eldste sønnene Søren og Ole er vanskelig å finne. Jeg har sett i listene for utflyttet uten resultat.
Jeg har også funnet ut at Søren Pedersen Drolsum dør i 1924, men kan altså ikke finne ut når Nikoline går bort.
Litt merkelig er det også at de to eldste sønnene Søren og Ole er vanskelig å finne. Jeg har sett i listene for utflyttet uten resultat.
Jeg har også funnet ut at Søren Pedersen Drolsum dør i 1924, men kan altså ikke finne ut når Nikoline går bort.
Hei,
Skomaker Nils Sørensen Drolsum, Ødegaarden dør 5/11 1909. Da er eldste sønnen Søren i Drammen og sønn nr 2 Ola i Amerika.
Gaardbrukers hustru Nicoline Hansd. Kongshella dør 19/3 1910.
Opplysningene er fra dødsfallmeldinger til sorenskriveren i Eiker,Modum og Sigdal.
Mvh Arnt
Skomaker Nils Sørensen Drolsum, Ødegaarden dør 5/11 1909. Da er eldste sønnen Søren i Drammen og sønn nr 2 Ola i Amerika.
Gaardbrukers hustru Nicoline Hansd. Kongshella dør 19/3 1910.
Opplysningene er fra dødsfallmeldinger til sorenskriveren i Eiker,Modum og Sigdal.
Mvh Arnt
-
Tusen takk for hjelpen. Da kom jeg et godt skritt videre.
-
Hei,
Jeg har forsøkt å følge det sporet du oppgav om at Søren var i Drammen i 1909, men jeg finner han ikke i folketellingen for 1910.
Broren til min bestefar het Peder Sørensen og var født i Modum 20. februar 1863. Etter konfirmasjonen i 1877 forsvinner alle spor etter han. Kan du hjelpe meg videre?
Mvh
Svein Øderud
Jeg har forsøkt å følge det sporet du oppgav om at Søren var i Drammen i 1909, men jeg finner han ikke i folketellingen for 1910.
Broren til min bestefar het Peder Sørensen og var født i Modum 20. februar 1863. Etter konfirmasjonen i 1877 forsvinner alle spor etter han. Kan du hjelpe meg videre?
Mvh
Svein Øderud