Jeg er på leit etter litt informasjon om familien til tippoldemora mi.
Om det er noen som veit noe om henne eller andre ting om familien min. Jeg ønsker å komme i kontakt med noen som kanskje kjenner til hennes familie. Foreldrene til Ulrikke og evt. søsken.
Jeg leita gjennom familien og internett uten å finne noe. Hvis noen veit om andre steder jeg kan ta kontakt så ønsker jeg gjerne å få vite det.
jeg er ute etter informasjon om Ulrikke Fransine Dorothea Wester sine foreldre og familie i Sverige. Litt informasjon om hennes familie her i Norge finnes under her.
I hvertfall hun tippeoldemora mi het Ulrikke Fransine Dorothea Wester, f:1881, katolsk. Kom fra Pile(e)grimstad i Sverige. Hun døde 1910 av sykdom. (Det er det jeg har fått vite)
Husgjerning hos bokholder og herredskasserer i Strinden Oluf Moe, Nidarø .86
Det jeg vet var at hu var gift med Johan Andreas Gaustad Halseth F: 19/3-1876,d: 13/3-1946. Disse fikk 3 barn.
Harald Vildhelm Halseth F: 1904
Johan Ulrik Halseth F: 1905
Margrethe Kristine Halseth F: 1907[/b]
ønsker informasjon om Wester.
Moderator: MOD_Emigranter
- Marit Hegsvold Nyhus
- Sted: BRUMUNDDAL
Re: ønsker informasjon om Wester.
Hei Charlotte
Kan dette være foreldrene og søsken av Ulrikke i Trondheim i 1900
Ser at etternavnet skrives med enkel-V mens Ulrikkes er skrevet med dobbel-W.
De er også katolske slik som henne.
Under dissentere i Ila kirke i Trondheim finner jeg dåp til Rosaria Margrete som må være den Rosalie fra tellingen. Her skrives faren som Frantz Wilhelm Wester.
Hun er foreldrenes 5 barn og foreldrene ble viet i Østersund i 1873.
Frantz Wester er enkemann og bor fortsatt i Trondheim i 1925
Marit
Kan dette være foreldrene og søsken av Ulrikke i Trondheim i 1900
Ser at etternavnet skrives med enkel-V mens Ulrikkes er skrevet med dobbel-W.
De er også katolske slik som henne.
Under dissentere i Ila kirke i Trondheim finner jeg dåp til Rosaria Margrete som må være den Rosalie fra tellingen. Her skrives faren som Frantz Wilhelm Wester.
Hun er foreldrenes 5 barn og foreldrene ble viet i Østersund i 1873.
Frantz Wester er enkemann og bor fortsatt i Trondheim i 1925
Marit
Sist redigert av Marit Hegsvold Nyhus den 16. november 2010 kl. 21.26, redigert 1 gang totalt.
- Marit Hegsvold Nyhus
Kristine Elisabeth Wester dør 2/9-1909
Bør finnes en dødsfallsmelding etter henne ved Statsarkivet i Trondheim. Ta kontakt der og spør om de kan gi deg opplysninger som står i den [email protected]
I den bør navn på barna stå.
Marit
Bør finnes en dødsfallsmelding etter henne ved Statsarkivet i Trondheim. Ta kontakt der og spør om de kan gi deg opplysninger som står i den [email protected]
I den bør navn på barna stå.
Marit
- Marit Hegsvold Nyhus
Pilgrimstad ligger i Jämtland ca 3 mil sørøst for Østersund http://no.wikipedia.org/wiki/Pilgrimstad
Vi hår håpe noen med tilgang på de svenske kirkebøkene kan finne Ulrikkes dåp der for å sjekke at det er de riktige personer jeg har funnet.
Har du funnet vielsen hennes i noen kirkebok? ETtersom hun var katolikk er det ikke sikkert det er oppført i kirkeboka.
Marit
Vi hår håpe noen med tilgang på de svenske kirkebøkene kan finne Ulrikkes dåp der for å sjekke at det er de riktige personer jeg har funnet.
Har du funnet vielsen hennes i noen kirkebok? ETtersom hun var katolikk er det ikke sikkert det er oppført i kirkeboka.
Marit
- Laila Normann Christiansen
- Sted: OSLO
- Kontakt:
Etter det jeg kan finne ut, er Pilgrimstad en del av Revsund forsamling.
Men, Arkiv Digital har ikke startet avfotograferinge fra Jämtland enda http://www.arkivdigital.se/volymer/jamtland?county=24
og Genline har ikke kommet så langt framover (deres kirkebøker stopper i 1861 (de har noe SCB-kilder, men de er for nye igjen).
Men, Arkiv Digital har ikke startet avfotograferinge fra Jämtland enda http://www.arkivdigital.se/volymer/jamtland?county=24
og Genline har ikke kommet så langt framover (deres kirkebøker stopper i 1861 (de har noe SCB-kilder, men de er for nye igjen).
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning
- Marit Hegsvold Nyhus
Oi.. det var mye informasjon som du hadde funnet.
Takk:) Skal sjekke ut i fra dine opplysninger.
- Charlotte
Takk:) Skal sjekke ut i fra dine opplysninger.
- Charlotte