Er Mads Madsen og Inger Severine Johnsdatter blandt dine ane

Moderator: MOD_Telemark

Svar
Brukeravatar
dn01013
Sted: SONGE
Kontakt:

Er Mads Madsen og Inger Severine Johnsdatter blandt dine ane

Legg inn av dn01013 » 29. juni 2010 kl. 22.20

Mads Madsen f. 1822 og Inger Severine Johnsdtr Hovet f. 23. mai 1823 på Hoved, Haslem, Skåtøy (Sannidal)

Hvis dette er dine aner, vær så snill å ta kontakt ved å kommentere her eller sende mail til [email protected].

Etterkommere etter Mads d.y. sin sønn Ingebrigt Laurits (Louis) kommer til Norge til fredag og Kragerø 10-12. juli.

Mads Madsen d.y.'s kone var for øvrig Anne Helene Thorbjørnsdatter, så er Thorbjørn Christensen og Ingeborg Olsdatter f. i Risør blandt dine aner, så er du også i slekt :-)

Brukeravatar
Marit Hegsvold Nyhus
Sted: BRUMUNDDAL

Re: Er Mads Madsen og Inger Severine Johnsdatter blandt dine

Legg inn av Marit Hegsvold Nyhus » 30. juni 2010 kl. 12.45

Ifølge denne siden ser det ut til at Mads og Inger Severine døde i USA samt flere av deres barn også bodde der. http://www.historyfamilytree.com/wc02/wc02_047.htm

Hvem som har laget denne siden kan jeg ikke se, men mulig noen kan sjekke de amerikanske kildene for å se om de kan finnes der.

Ved å trykke deg inn på barna og videre kan du finne mange etterkommere og annen info på bl.a Jacob.

Marit

Brukeravatar
dn01013
Kontakt:

Legg inn av dn01013 » 30. juni 2010 kl. 15.01

Marit Nyhus skrev:Ifølge denne siden ser det ut til at Mads og Inger Severine døde i USA samt flere av deres barn også bodde der. http://www.historyfamilytree.com/wc02/wc02_047.htm

Hvem som har laget denne siden kan jeg ikke se, men mulig noen kan sjekke de amerikanske kildene for å se om de kan finnes der.

Ved å trykke deg inn på barna og videre kan du finne mange etterkommere og annen info på bl.a Jacob.

Marit

Takk for tips. Ser ut til å være lagret av en etterkommer av Jakob.

Det meste ellers av de som reiste over har vi etterhvert fått kontroll på, men kanskje ikke alt.

Dessuten har Jim funnet mye selv og jeg får mer av hva han selv har funnet når han kommer.

(Synd selve skjermen på min bærbare har røket, så den er avhengig av ekstern skjerm eller videokanon for å brukes :-( )

Det som vi ikke har fått mer om, er disse som kan se ut til å ha vært igjen hjemme, som jeg etterlyser i de andre mailene

Stine Heldal Kvistad

Legg inn av Stine Heldal Kvistad » 28. januar 2012 kl. 17.16

Kragerø til Chicago med Angelo 12 May, ank New York 31 May 1882 Batavia fra Liverpool:
Mads Madsen Stilnæstangen
+ Inger Severine Johnsdatter Hove
+ Johan Madsen
+ Maren Severine Madsen
+ Abraham Madsen

Mads Theodor Madsen, 10 May 1869. Har ikke innreise på ham eller broren Ingebrigt Laurits, 27 Aug 1871, (Louis)
Name: Theodore Matson, Death Date: 09 Jun 1895, Death Place: Chicago, Cook, Illinois, Gender: Male Death Age: 26y 2m , Estimated Birth Year: 1869 Birth Date: Birthplace: Norway, Occupation: Sailmaker

mvh Stine

Brukeravatar
dn01013
Kontakt:

Legg inn av dn01013 » 29. januar 2012 kl. 0.12

Takk skal du ha!

Svar

Gå tilbake til «Kragerø»