Etter ett år i Afrika har jeg igjen begynt å søke i gamle slekter.
Denne gang er det en nabo som har spurt meg om jeg kan hjelpe ham å finne sine aner, men han vet veldig lite selv så det er en vanskelig start.
Arne Bjørnar er født 12. januar 1945. Hans foreldre er Leif Georg Jensen f. 22 februar 1914 og Elfrida Petra Jensen, pikenavn Tretten f. 15. august 1915.
Ut fra det jeg fant i hastverk mener jeg at far til Leif Georg Jensen er Johan Jensen f. 1885 på Toten og Johans foreldre er Jens Martinsen f. 1849 og Kristine Martinsen f. 1858. Er ikke 100% sikker på dette, men det stemmer ut fra de opplysninger jeg har fått av Bjørnar. Bl.a. skal Johan ha brødre som het Oscar og Karl.
Når det gjelder hans mor Elfrida Petra husker Bjørnar at hun kommer fra Storneshavn på Nordreisa. Herfra skal han ha sameblod i årene. Elfrida skal ha noen søstre som heter Jenny, som bor eller bodde i Bergen som enke, Anna og til slutt Gudrun. Gudrun skal ha vært i ukebladet Hjemmet eller Allers med full samedrakt på 1980 - tallet.
Hvis det er noen som har forsket på dette tidligere ville jeg komme avsted uten å bruke for mye tid på å gå gjennom kirkebøker, år for år, distrikt for distrikt, side for side.

Olav