Offentliggjøring av slektsforsker-resultater

Moderatorer: MOD_Kildereg, MOD_Generellt

Svar
dn22799

Offentliggjøring av slektsforsker-resultater

Legg inn av dn22799 » 2. januar 2009 kl. 12.39

Det er heldigvis av stor interesse for mange å offentliggjøre slektsforsker-materiale. Ikke minst i håp om å treffe på mer
eller mindre fjerne slektninger, gi bort/få/bytte nye opplysninger om slekta (med andre som forsker i samme slekt(er),
knytte kontakter, o.a.

Gjør du opplysninger om din egen ætt; kjent for allmennheten på noen måte? I så fall: Hvordan? Har du egen hjemmeside
(og er du sikker på at søkemotorer fanger opp informasjonen der)? Annet? Hvor?

Eller er det mer eller mindre tilfeldig, at/når du kommer over slektninger - eller er det kanskje ikke så viktig for deg?

Hva med myheritage[.]no, geni[.]com, og lignende: Er det kun for nybegynnere å regne, eller kan det være noe å hente
(og ikke minst dele) for alle på steder som dette - hva synes og mener du?

Er du forresten en flittig bidragsyter på DIStreff?

Er av den overbevisning om at dersom flere la ut opplysninger, så ville flere ha "funnet hverandre" (samt nye opplysninger),
også. Nok en grunn til at jeg så inderlig ønsker at DIS med tiden kan 'hoste' slektssider for sine medlemmer. Det er jo lov å
håpe... Kanskje en vakker dag? ;)

Noen som eventuelt har bra steder å anbefale (eller andre metoder); når det gjelder offentliggjøring?

Brukeravatar
dn04942
Sted: OSLO
Kontakt:

Re: Offentliggjøring av slektsforsker-resultater

Legg inn av dn04942 » 2. januar 2009 kl. 14.12

Uten kommunikasjon får man ikke kontakt.

Jeg velger å klippe inn fra lederen min i siste utgaven av S&D der jeg har skrevet om nettopp dette:

"Det er mer spennende med levende slekt. Jeg har alltid jobbet mer med å finne nålevende enn å komme et ledd bakover i anerekka.

Aner finner vi i folketellinger og kirkebøker. Informasjonen fra slike kilder stopper hvis vi er heldige, i slutten av 1920 åra. Det er klart det er mulig å lete seg fram til sannsynlige slektninger med telefonkataloger og kontakt, men jeg har aldri engang tenkt tanken å starte å ringe til alle som heter Johnsen og spørre om de kunne være i slekt med meg. Jeg skrev en gang til alle Quist - og andre mulige stavemåter av navnet – for å finne ut om vi kunne ha samme opphav. Men det førte heller ikke til noe.

Det sies at slektsforsking nå er blitt verdens største hobby, derfor er det også grunn til å anta at flere enn jeg driver med denne fritidsbeskjeftigelsen og kommer tilbake til de samme anene. Derfor ville det være en mulighet å lete seg fram til levende slektninger ved å koble seg til samme aneledd et sted langt der bak.

For en del år siden hadde jeg kontakt med en amerikaner som la ut en del av våre felles aner på nettet, det ga meg kontakt med ganske mange som selv hadde funnet ut at de hadde felles aner med oss. Jeg har også en egen hjemmeside – torillj.net – der hovedtanken min er at folk som krysser mine slektsspor skal kunne finne noe om det og ta kontakt for at vi skal finne ut om dette stemmer og om vi faktisk er i slekt.

Men dette blir vel helst tilfeldig og hva jeg vil kalle litt puslete. Den tanken er det andre som har tenkt før meg. Og de som gjorde det etablerte DIStreff. Dette er kort og godt en kontaktmulighet for slektsforskere. Hver og en bidrar med informasjon fra egen forsking. Denne informasjonen samles og sammenlignes med bidrag fra andre slektsforskere. All informasjon kommer fra en rekke bidragsytere og er resultatet av hver enkelt forskers eget arbeid med egen slekt.

Jeg har sendt inn bidrag noen ganger og får da i retur en liste som viser hvilke andre personer som jobber med de samme personene som jeg gjør. Kontaktinformasjon til disse gjør det mulig å diskutere videre og utveksle informasjon gjensidig. For tiden har jeg ikke selv så mye tid til å følge opp og stille spørsmål selv, men prøver å besvare alle henvendelser jeg får fra andre som opplever at jeg dukker opp med interessante treff i deres materiale. Dette er også en viktig del av DIStreff systemet at kontakt blir tatt og at slike henvendelser blir besvart når de dumper ned i postkassa vår.

Jeg har aldri ført noe regnskap over hvor mange henvendelser jeg har fått på bidragene mine i DIStreff, men det er en god del. På den måten har jeg fått mange nye slektninger og håper jeg, bidratt til at også andre har fått noen slektsopplysninger fra meg om min del av slekta."

Brukeravatar
dn04942
Kontakt:

Legg inn av dn04942 » 2. januar 2009 kl. 14.21

Etter det har jeg fått mange henvendelser på mitt DIStreff bidrag. Flere av dem kan du lese om:

* http://www.disnorge.no/lederblog/2009/0 ... nde-start/
* http://www.disnorge.no/lederblog/2008/1 ... eff-traff/
* http://www.disnorge.no/lederblog/2008/12/21/

Jeg har også prøvd Geni og MyHeritage og Familjeband. Hva disse har felles er behovet for og ønsket om å jobbe sammen om slekt. Til en viss grad kan de sikkert også hjelpe til med å finne andre sine slektninger som tilfeldigvis også er mine.

Det jeg imidlertid har tro på er at vi må jobbe med å forbedre DIStreff som et "treffsted" for folk med felles slekt. Dels kan vi gjøre det gjennom bidrag fra hver enkelt slik at antallet individer blir økt og dermed tilslagene flere, dels kan vi gjøre det med forbedring og utvikling av tjenesten.

Egne hjemmesider kan gi noe kontakt med omverden, men det vil på langt nær kunne sammenlignes med mulighetene som ligger i DIStreff. Det ene krever enkelt sagt "akiv søking", DIStreff åpner også for slektskanaler man ikke vet om eller tenker på.

Så skal jeg også avslutningsvis si at vi i fellesskap helt sikkert kan gjøre adskillig mer med å kvalitetssikre data som samles i DIStreff. Får vi tilbakemeldinger om feil, så må vi sørge for kvalitetssikring og oppdatering av bidrag. Er det lenge siden bidrag er levert, så er det også viktig å levere for å få med oppdatering og korreksjoner en selv har gjort. Tilbakemeldinger i konstruktiv form til bidragsyterne, se det trenger både bidragsyterne og tjenesten.

dn22799

Legg inn av dn22799 » 2. januar 2009 kl. 14.27

Torill Johnsen skrev:Uten kommunikasjon får man ikke kontakt.

Du har helt rett, Torill: Kommunikasjon er en forutsetning for kontakt. Og motsatt ;)

Har hørt om forskere som iherdig har holdt på i ti-år, men som nekter å dele informasjon med andre. (Mange av oss har vel truffet på
slike. Og det gjelder ingen her på DIS, bare så dét er sagt.) Info som hadde vært både til stor nytte, overraskelse, glede og mye annet
- for utallige andre.

Nå er vi jo så forskjellige alle sammen, og jeg verken kan eller skal stille spørsmål ved mine medmenneskers intensjoner. Men i mitt stille
sinn så tenker jeg jo at slike som her beskrevet; de slekter jo utelukkende av egen-interesse. Og på hobby-basis. Så får de heller fritte
ut andre og få opplysninger, men selv velge å være kjipe og dele null med andre, da :)

Igjen: Heldigvis er vi alle ulike. Og for min del så vil jeg gjerne dele med så mange som mulig; på måter som fungerer.

dn22799

Legg inn av dn22799 » 2. januar 2009 kl. 14.34

Torill Johnsen skrev:
Det jeg imidlertid har tro på er at vi må jobbe med å forbedre DIStreff som et "treffsted" for folk med felles slekt. Dels kan vi gjøre det gjennom bidrag fra hver enkelt slik at antallet individer blir økt og dermed tilslagene flere, dels kan vi gjøre det med forbedring og utvikling av tjenesten.

Så rett, så rett! Også derfor skulle jeg så inderlig ønske at DIS kunne hatt en hjemmeside-tjeneste (så hadde det blitt mer blest om DIS, også).
Hvor medlemmer kunne lagt ut det de ville av informasjon/innsamlet materiale om slekt og etterslekt. Med innstillinger, og kanskje med noe slikt
som begrenset tilgang for ikke-medlemmer.

Dette kunne samtidig fungert som både bl.a. lagringsplass, backup og søkested.

dn22799

Legg inn av dn22799 » 2. januar 2009 kl. 14.46

Torill Johnsen skrev:
Så skal jeg også avslutningsvis si at vi i fellesskap helt sikkert kan gjøre adskillig mer med å kvalitetssikre data som samles i DIStreff.

Dette er svært viktig. Man finner også fort en del "tulle-info" i DIS-treff, noe som etter mitt syn er helt unødvendig samt noe ødeleggende.
For det er slett ikke er positivt for det ellers så fine og nyttige verktøyet (og møtestedet), som DIStreff jo vitterlig er :!:

Ved behov må både gjennomgang og opprydning til ;)

Brukeravatar
gj00026
Sted: LARVIK

Legg inn av gj00026 » 2. januar 2009 kl. 23.44

Kristine Tangen skrev:Noen som eventuelt har bra steder å anbefale (eller andre metoder); når det gjelder offentliggjøring?

Mange slektshistorielag utgir tidsskrifter som er ypperlige for offentliggjøring av resultater. Selv publiserer jeg som regel i Gjallarhorn, det felles tidsskriftet til slektshistorielagene i Buskerud og Vestfold.

Brukeravatar
dn01013
Sted: SONGE
Kontakt:

Legg inn av dn01013 » 3. januar 2009 kl. 18.25

Kristian Hunskaar skrev:Mange slektshistorielag utgir tidsskrifter som er ypperlige for offentliggjøring av resultater. Selv publiserer jeg som regel i Gjallarhorn, det felles tidsskriftet til slektshistorielagene i Buskerud og Vestfold.

Dette er også noe de enkelte lokallag burde etterhvert plukke opp som tema i sine tidsskrift, om de da lager noe.

Lager man det web-basert burde ikke trykkeriutgiftene være noe belastende, slik som DIS-Vestfold sitt blad.

(For øvrig burde kanskje DIS-lagene og slektshistorielagene kanskje tenke på et samarbeide om dette kanskje??

F.eks. ved at slektshistorielagene lager papirvariant av stoffet, men at DIS-lagene lager nettbasert versjon med lenker og tillegginfo som ikke kan publiseres på papir pga. omfanget.

Vidar Moen
Sted: OTTESTAD

Legg inn av Vidar Moen » 5. januar 2009 kl. 0.18

Jeg deler jevnlig rapporter til min egen nære slekt (som regel papirutskrift) og holder i disse dager på med å dele ut anebokrapporter med anetre i tillegg for oversiktens skyld. I disse rapportene har jeg tatt med litt om personvern i forordet, sjøl om det i rapporten bare er rapportmottaker og eventuelt dennes foreldre som fortsatt lever.

I tillegg har jeg deltatt i DIStreff siden 2004, men det er en stund siden jeg har sendt inn data nå (sist var senhøstes 2007). Det kommer antakelig et nytt bidrag snart. I denne perioden jeg blitt kontaktet av folk i slekta jeg ikke visste om og i tillegg fått litt hjelp av en person som jeg kontaktet. Utbyttet fra disse to har vært mer enn forventet, må jeg si. DIStreff anbefales derfor i høy grad.

Jeg har valgt ikke å legge ut noe på web utover det som er lagt ut på DIStreff. Respekten for personvernet er tydeligvis ikke like stor hos alle. Flere ganger har jeg kommet over slektssider på internett der levende personer er oppgitt med fullt navn og fødselsdato.

Når det gjelder utveksling av slektsinformasjon med andre, har jeg mottatt en enkel rapport den gangen jeg fikk informasjon fra andre gjennom DIStreff. Det synes jeg er veldig greit. Jeg er alt for skeptisk til å importere andres gedcom inn i egen slektsbase og forektrekker å registrere dette sjøl for å få det konsistent. Når man får navn og datoer fra andre i en rapport, så slipper man jo all letingen og kan konsentrere seg om å verifisere data fra kildene. Mye arbeid spares og giveren kan eventuelt krediteres i en egen kildehenvisning.

For min del er mye av poenget med slektsgranskningen å dele informasjonen med slekta. Sitter man og ruger på dette sjøl, så er arbeid bortkastet for alle andres del.

Brukeravatar
Vidar Holum
Sted: KLØFTA
Kontakt:

Legg inn av Vidar Holum » 5. januar 2009 kl. 9.15

Hei
I stemmer siste, har hatt glede av Distreff i mange år, og skal inn med nytt bidrag etter at jeg far fått ny overskjøisk slektskontakt.

Har også hatt stor nytte av egen web på eget domene i over 10 år.
(http://www.holum.net)
Senest nå før jul hadde min kones slekt i England endelig funnet ut at de skulle søke etter egen slekt og fått treff på mine Murray etterlysninger som nå har ligget på denne webben i 10 år, morro.

Jeg har brukt denne webben for å dele med til resten av slekta, men har ikke lagt ut gedcom, det kommer jeg ikke til å gjøre heller saker om enkelt persorner + de jeg ikke finner.
Mine Brickwalls http://www.holum.net/gen/norbek.htm eller nederst på alle sider:

Table of Contents:
Relatives wanted!!! Norge
Relatives wanted!!! Sverige
Relatives wanted!!! Danmark
Relatives wanted!!! Germany
Relatives wanted!!! England
Relatives wanted!!! USA
Relatives wanted!!! Canada
Relatives wanted!!! Australia
Relatives wanted!!! New Zealand
Relatives wanted!!! Scotland

Brickwall
Searches that have lasted for 50 years.
Hans Pedersen Holt
Bernt Kristoffersen
Anker Ljungren
Hilsen
VidarH via Slektsforum DIS Norge.

Midt i problemet befinner muligheten seg.
Besøk http://www.holum.net eller (http://www.kroa.net er dessverre lagt ned)

dn22799

Legg inn av dn22799 » 5. januar 2009 kl. 14.45

Vidar Moen skrev:Jeg deler jevnlig rapporter til min egen nære slekt (som regel papirutskrift) og holder i disse dager på med å dele ut anebokrapporter med anetre i tillegg for oversiktens skyld. I disse rapportene har jeg tatt med litt om personvern i forordet, sjøl om det i rapporten bare er rapportmottaker og eventuelt dennes foreldre som fortsatt lever.

Du verden, så flott - og ikke minst snilt av deg :)

Anne Lise Hovdal
Sted: STJØRDAL

Legg inn av Anne Lise Hovdal » 7. januar 2009 kl. 2.32

Jeg er blandt dem som ikke har bidratt på DIS-treff og har heller ikke hjemmeside, men det skyldes rett og slett mangel på datakunnskaper, og jeg har vel egentlig mer lyst til å drive med slektsforskning enn å sette meg inn i alt som har med data å gjøre. Bruker Brothers Keeper som slektsprogram, og har en del dokumenter liggende på min pc. Har vært ganske aktiv på Digitalarkivet, og flere av disse er sendt over som kopier til andre slektsforskere. Så det er mange måter en kan bidra med informasjon til andre på. Legger mye i dokumenter på grunn av at jeg er usikker på om at jeg alltid gjør riktig når jeg tar backup av Brothers Keeper, men det er også for å få sendt informasjon til slektninger som ikke har pc. En del dokumenter har jeg liggende fordi det er forsket for andre. Kan jo ta noen eksempler på det jeg har i dokumenter:

-Slektene Falch og Dass(fra presten Anders Dass f ca 1675og bakover)

-Mye om slekter på Helgeland: Nesna, Alstahaug, Rødøy, Dønna,Rana, Hemnes

-Inntrøndelag: Frosta, Åsen, Skogn, Stjørdal(nesten hele farsslekta derfra)

-Buskerud: Ål i Hallingdal fra 1816 og bakover(tipptippoldefar Knut Nilsen Vangen og bakover). Her kommer en etterhvert inn på Gol og Nes-

-Buskerud: Bendik Gunvaldsen født 1791 i Norderhov og bakover på hans farside.

Med å søke etter navnet mitt på Digitalarkivet så kommer det mye frem om hvilke slekter jeg har. Jeg har også bidratt med ganske mange svar der.

Lengre tilbake i tid har jeg også noe i Bergen og i Lofoten.

Alle dokumenter jeg har kan ssendes over til andre på mail. Så jeg er interessert i å dele med andre, men vil nok aldri kunne bli så flink med data at det blir noen hjemmeside eller noe DIS-treff.

Brukeravatar
dn04942
Kontakt:

Legg inn av dn04942 » 7. januar 2009 kl. 7.18

Jeg tror vi også må gjøre en jobb med å avmystifisere dette med at data er vanskelig eller kanskje spesielt at DIStreffe eller gedcom er det. Det er opplagt at DIStreff som system er noe de fleste av oss ikke vil ha kunnskaper til å kikke i kortene eller utvikle videre. Men det er jo ikke det vi skal gjøre. Vi er brukere og kan stille krav til hvordan denne typen tjenster skal møte oss, men det er andre med kompetanse som må gjøre jobben med forbedringer og tilpasninger.

Når du har et slektsprogram som lager gedcom, det gjør Brother's Keeeper, så er det ikke vanskeligere å bidra til DIStreff enn det det er å sende en epost med et vedlegg. Jeg overraskes over at mange steiler i forhold til "gedcom", men etter å ha gjennomført prosessen er kommentaren: "var det så enkelt".

dn22799

Legg inn av dn22799 » 7. januar 2009 kl. 11.53

Anne Lise: Og her bidro du med et flott innlegg - og mye spennende slekt :)

Torill: "Gedcom" høres jo fal'i ut, men... "Det er så enkelt at selv mor kan klare det" - og
virkelig gjør det :lol:

"Var det virkelig så lett", ja dét var min uttalelse etter å ha bidratt den første gangen ;)

dn21920
Kontakt:

Legg inn av dn21920 » 7. januar 2009 kl. 12.11

Hvis Gedcomproduksjone er vanskelig for noen - hvorfor ikke tilby hjelp til dette i lokallagene.
Litt sånn "hjelp til selvhjelp" - en vinn-vinnsituasjon.

Joda, jeg er klar over at ikke alle har en bærbar PC, men det måtte da kunne gå an å hjelpe disse også?

Det ser ut som at det kan være flere enn meg som har lyst på en "nasjonal slektsdatabase" :)
Med hilsen
Henning Andersen

http://www.anetavle.net//slekt/index.php

dn22799

Legg inn av dn22799 » 7. januar 2009 kl. 12.16

Henning Andersen skrev:Hvis Gedcomproduksjone er vanskelig for noen - hvorfor ikke tilby hjelp til dette i lokallagene.
Litt sånn "hjelp til selvhjelp" - en vinn-vinnsituasjon.

Joda, jeg er klar over at ikke alle har en bærbar PC, men det måtte da kunne gå an å hjelpe disse også?

Begge tomlene opp :!:

Brukeravatar
dn01013
Kontakt:

Legg inn av dn01013 » 7. januar 2009 kl. 15.17

Torill Johnsen skrev:Når du har et slektsprogram som lager gedcom, det gjør Brother's Keeeper, så er det ikke vanskeligere å bidra til DIStreff enn det det er å sende en epost med et vedlegg. Jeg overraskes over at mange steiler i forhold til "gedcom", men etter å ha gjennomført prosessen er kommentaren: "var det så enkelt".

På et møte en gang skulle jeg hjelpe en person som nektet for at BK hadde noen som helst form for Gedcom-eksport.

Jeg ba vedkommende vise hva som skulle være årsak til det (dette var BK 5) og så startet N N BK med å trykke på Bk og tastet så returtasten to ganger. Da var N N inne i registreringsskjemaet og viste at nei, BK støtter ikke Gedcom-eksport. Intet om Gedcom-eksport i det hele tatt der i gården.

Jeg kommenterte at du må lukke registreringsvinduet og at Gedcom-eksporten ligger i det første vinduet. N N lukket da vinduet, men lukket også det første vinduet refleksivt og avsluttet dermed BK. N N utbrøt da triumferende, nei, det er ikke noe første vindu!!!

Prøv igje, men hold nevene unna tastaturet etter å ha startet (N N startet med å aktivere menyvalget for BK og deretter trykket returtast)

Vedkommende startet på nytt, med TO returtast-trykk og hoppet dermed over det første vinduet og rett inn i registreringskjemaet. Og forsøk på å få vedkommende til å ta det med ro endte igjen med å dobbelttrykke på lukke-ikonet. Hjelp. Hva å tenkte jeg.

Jeg ba da om å få tastaturet og startet med et trykk på returtasten. Men da fikk jeg hjelp. Klask på handa så jeg dermed trykket en gang til. Triumf. Ingen mulighet for Gedcom og mitt forsøk på å lukke kun registreringsvinduet fikk jeg også umiddelbar hjelp til å lukke.

Enden på visa var at en annen måtte holde NN hender unna (NN var nå virkelig sint) så jeg fikk ro til å kun taste retur en gang og voila, et NYTT vindu dukket opp, som vedkommende påstå at vedkommende alddri hadde sett før!

Så jo, GEDCOM-eksport KAN VÆRE VIRKELIG VANSKELIG, om man går inn for det :-)

Anne Lise Hovdal
Sted: STJØRDAL

Legg inn av Anne Lise Hovdal » 7. januar 2009 kl. 18.34

Jeg må bare si at så sta og egen er ikke jeg som den du prøvde å hjelpe Alf, for jeg vet at
mange andre har fått det til med Brothers Keeper og vet at muligheten er der. Det er bare jeg som ikke har de riktige kunnskapene, og har gjort litt for mange feil i begynnelsen da jeg la inn der. En del av dette har jeg jo rettet på senere da. Jeg syns forøvrig at den du prøvde å hjelpe oppførte seg meget usympatisk overfor en som prøvde å hjelpe han/henne. Jeg har heller ikke bærbar pc, og det ville dermed bli vanskelig å få hjelp fra det lokale Slektshistorielaget her.

Brukeravatar
dn01013
Kontakt:

Legg inn av dn01013 » 7. januar 2009 kl. 19.58

Anne Lise Hovdal skrev:Jeg må bare si at så sta og egen er ikke jeg som den du prøvde å hjelpe Alf, for jeg vet at
mange andre har fått det til med Brothers Keeper og vet at muligheten er der. Det er bare jeg som ikke har de riktige kunnskapene, og har gjort litt for mange feil i begynnelsen da jeg la inn der. En del av dette har jeg jo rettet på senere da. Jeg syns forøvrig at den du prøvde å hjelpe oppførte seg meget usympatisk overfor en som prøvde å hjelpe han/henne. Jeg har heller ikke bærbar pc, og det ville dermed bli vanskelig å få hjelp fra det lokale Slektshistorielaget her.

Det du gjør er å trykke på F1-tasten når du er inne på det første skjermbiledet du får opp og trykker på Søkefunksjnen og ber om beskrivelse av GEDCOM.

Da vil du få opp en detaljert beskrivelse av hvordan lage en gedcom-fil.

Lag en Gedcomfil etter oppskriften og noter deg hvor du legger fila.

Når du har gjort det starter du din nettleser og går inn på http://www.disnorge.no/distreff/ft-bidrag-send.php og aktiverer knappen for å velge fil og navigerer deg frem til filen du nettopp laget og deretter trykker du på Send-knappen.

Ang. feil.- Hvem har feilfrie data?? Ikke jeg ihvertfall, ellers hadde jeg neppe hatt behov for å lage rapportene i GEDtreff :-)

Så bruk rapportene du får tilbake etterpå som utgangspunkt for rettinger der du mener det kan være nødvendig.

Og, når du finner ut at dette var lurt, last ned GEDtreff, følg installasjonsveiledningene i Slekt og Data, les beskrivelsene der nøye og forsøk.

I og med du har nettopp bidrattmed gedcom-fil vil da GEDtreff kunne kjøres i analysemodus, velg da analyse uten innsendingn.

Og følg med i S&D om hvordan gå videre.

Kanskje du ikke bare vil oppleve som de andre skriver om Gedcom, "Å var'e så enkelt" som en østfolding så da jeg viste skaping av en GEDCOM-fil, men kanskje til og med sier det etter å ha kjørt en analyse i GEDtreff, 'Å var'e så enkelt'.

Jeg tror du vil si det :-)

(Selv om det i tidligere tider kanskje ikke var så enkelt som i dag)

Lykke til.

dn05219
Sted: BODØ
Kontakt:

Legg inn av dn05219 » 18. februar 2009 kl. 17.04

Jeg er ikke enig med Kristine.

Kristine Tangen skrev.

Har hørt om forskere som iherdig har holdt på i ti-år, men som nekter å dele informasjon med andre. (Mange av oss har vel truffet på
slike. Og det gjelder ingen her på DIS, bare så dét er sagt.)

Har kontaktet flere som har info. om samme slekt som jeg arbeider med i følge DISTreff,
men ingen har giddet og svare, de har bekreftet å ha mottatt E-posten.
Og dette er noe som gjør meg ganske så arg, hvorfor sende inn bidrag til DISTreff hvist de ikke vil dele med andre.

Gunnar :twisted:

dn22799

Legg inn av dn22799 » 20. februar 2009 kl. 16.07

Hva er det du ikke er enig med meg i, Gunnar Arvid? Det er veldig fint om du kan presisere det litt nærmere :)

dn05219
Sted: BODØ
Kontakt:

Legg inn av dn05219 » 20. februar 2009 kl. 17.14

Det jeg ikke er enig med deg er at du påstår at ingen i DIS som ikke vil dele informasjon med andre. Som sakt så har jeg prøvd fire ganger, ingen gidder og svare på mine hendvendelser.

Gunnar :(

Svar

Gå tilbake til «Generelt»