Familien Hass i Tyskland?

Moderator: MOD_Emigranter

Svar
gj00454
Sted: LER

Familien Hass i Tyskland?

Legg inn av gj00454 » 17. august 2007 kl. 21.59

Hei, prøver og hjelpe en venn, med og finne ut mere om sin slekt i tyskland. Men Har ikke mye informasjon. Hennes mormor Annie Sofie Hass, og skal ha bodd i Schleswig. Oldefar Heinrich Hass og Tippoldefar Carl Friedrich Hass. De skal ha bodd i Schønbergerstrand, helt ut mot kysten til Østersjøen i Schleswig. Det hun forteller er at familien, langt tilbake kom fra middelhavet en plass og strandet med et skip utenfor Tyskland? Men for og starte en plass, så skulle jeg gjerne funnet disse to Heinrich Og Carl i Schønbergerstrand. Så om noen kan hjelpe, så sier jeg tusen takk. Må bare beklage at det ikke er noen årstall og datoer, men det har hun ikke. Tar og i mot tips, da jeg ikke har lett i Tyskland etter slekt før.
Johnny

dn06606
Site Admin

Re: Familien Hass i Tyskland?

Legg inn av dn06606 » 19. august 2007 kl. 11.19

Jeg har heller ingen erfaring med søking i Tyskland, men ser at du kan finne Hass navnet (også med fornavn Heinrich og stedsnavn Schleswig-Holstein) i FamilySearch http://www.familysearch.org/ . Kanskje du kan finne noen ledetråder?

I DIStreff http://www.disnorge.no/distreff/ finner du også mange Hass, stort sett med henvisning til Norge eller Danmark.
mvh Jan

dn15570
Sted: SLEPENDEN

Legg inn av dn15570 » 27. mars 2008 kl. 20.43

Familien Hess i Tyskland er nok ganske stor, og mitt innlegg vil nok i noen grad forvirre - enskjønt jeg håper det vil skape bevegelse. .....Som et ledd i en anetavle for 2 av mine barneban vil jeg en bestefar på 83 forsøke å finne anene til A: Julius Moritz Hess født 1829 i Bernburg/Berentsburg i Tyskland og B: hans kone Brunette Antonette Meyer født 1836 i Kiel i Tyskland............Ved FT 1865 var Julius bosatt i Bergen - ugift litograf. Julius og Brunette giftet seg 27. oktober 1866 BB i Bergen. ...Ved FT 1875 var Julius og Brunette bosatt i Bergen - da med 4 barn.... Ved FT 1885 var familien bosatt i Torvalmenningen 15 med 6 barn. ... Ved FT 1900 var Brunette alene = ? Julius var død ?...Finnes det innreisepapirer for Julius og Brunette ? Når døde Julius ? Hvor er han begravet ? Hilsen Per :cry:

gj06290
Sted: DANMARK

Legg inn av gj06290 » 14. april 2008 kl. 13.03

Hej
Forsøger at lægge et link ind. På DDD.DDA findes de danske folketællinger. Her i blandt Sydslesvig og Holsten (Folketællinger for årene 1803 og 1845):

ddd.dda

Ved Amt vælges Holsten eller Sydslesvig.

I første felt ved personoplysninger skrives fx. Carl Hass. Vælg søg.

En _ erstatter et bogstav og % erstatter flere bogstaver. Så hvis man er i tvivl om navnet staves Heinrich eller Hendrick skrives H%.

Håber I finder noget - selvom nogle årstal vil hjælpe lidt på sagen :wink: .

Hilsen Joan

Svar

Gå tilbake til «Andre land - ukjent»