hammervold slekt
Moderator: MOD_Sør-Trøndelag
Re: hammervold slekt
Hei.
Jeg etterlyser søster av min bestemor. Bestemor het Albertine og søstra het Anna. De var mange søsken:Pauline, Kristine, Ingeborg, Hanna, Petter, Albert, og Anton. Jeg vet at Albertine ble født i 1877. De andre vet jeg ikke når de ble født. Men ,Anna ble visst gift enten på Ørlandet eller mest sannsynlig i Rissa. Og hun ble gift Solem.Barn av Anna var: Asbjørn, Reidar, Ida, men det var sikkert flere barn også.Anna og hennes søsken vokste opp på Frøya- Kvernhusvolden (Hammervolden)
mvh Anny
Jeg etterlyser søster av min bestemor. Bestemor het Albertine og søstra het Anna. De var mange søsken:Pauline, Kristine, Ingeborg, Hanna, Petter, Albert, og Anton. Jeg vet at Albertine ble født i 1877. De andre vet jeg ikke når de ble født. Men ,Anna ble visst gift enten på Ørlandet eller mest sannsynlig i Rissa. Og hun ble gift Solem.Barn av Anna var: Asbjørn, Reidar, Ida, men det var sikkert flere barn også.Anna og hennes søsken vokste opp på Frøya- Kvernhusvolden (Hammervolden)
mvh Anny
Jeg har heller ikke registrert Anna, men skal undersøke mere. Ellers ser det ut som vi er i slekt. min farmor er Pauline f. 1778.
Anton Edvard Pettersen 12 nov 1875
Albertine Berntine Emilie Pettersdtr.14 apr 1777
Agnette Pauline Pettersdatter 5 okt. 1878
Laura Konstanse Pettersdatter 3 jul. 1880
Albert Julian Pettersen 26 okt 1882 d 30 okt 1883
Albert Julian Pettersen 27 jul 1884
Ida Regine Marie Pettersdatter 1 aug 1886
Hans Alfred Pettersen 12 aug 1888
Petra Kristine Pettersdatter 17 jul 1890
Alfred Elier Pettersen 19 jan 1891
Ingeborg Oline Pettersdatter 27 apr 1893
Ønsker opplysninger om etterkommere av Albertine.
Anton Edvard Pettersen 12 nov 1875
Albertine Berntine Emilie Pettersdtr.14 apr 1777
Agnette Pauline Pettersdatter 5 okt. 1878
Laura Konstanse Pettersdatter 3 jul. 1880
Albert Julian Pettersen 26 okt 1882 d 30 okt 1883
Albert Julian Pettersen 27 jul 1884
Ida Regine Marie Pettersdatter 1 aug 1886
Hans Alfred Pettersen 12 aug 1888
Petra Kristine Pettersdatter 17 jul 1890
Alfred Elier Pettersen 19 jan 1891
Ingeborg Oline Pettersdatter 27 apr 1893
Ønsker opplysninger om etterkommere av Albertine.
jeg kjenner mange av fornavna her, tror det var vanlig å kalle opp med hele navnet på den tida. min mor het Ida Avilde HAMMERVOLD. MIN BESTEFAR HET ALBERT HAMMERVOLD OG VAR GIFT MED JULIE MARIE F.JOHANSEN OG DØDE I 1953, NÅR BESTEFAR DØDE VET JEG IKKE. HAR SÅ LYST TIL Å FINNE UT AV DENNE SLEKTA. MOR SA AT MIN BESTEFAR VAR AV SPANSK SLEKT. DET KAN NOK STEMME, FOR VI ER ALLE MØRKE OG HAR BRUNE ØYNE.STORT HÅP FRA INGER MARIE
Albert Hammervoll døde 27.11.1950 og ligger gravlagt på Sistranda gravlund. Sammen med han ligger Asbjørn Hammervoll f. 29.11.1912 d. 15.01 1964. Grava er avbildet under Gravminner i Norge.
Sender noen aner til Ida Alvilde
1. Ida Alvhilde Hammervold, f. 3 des 1917 på Hammervold, Frøya, Sør Trøndelag.
Foreldre
2. Albert Julian Pettersen Hammervold, f. 27 jul 1884 på Sula, Frøya, Sør Trøndelag, d. 27 nov 1950. Gift 1903, med Julie Marine Johansdatter.
3. Julie Marine Johansdatter, f. 29 apr 1884, d. 22 mai 1940, gravlagt 1940 i Sistranda.
Besteforeldre
4. Peter Olaus Eriksen, f. 12 feb 1849 på Reksen, Hitra, Sør Trøndelag, d. 8 okt 1894 på Hamarvik, Frøya , Sør Trøndelag., gravlagt 17 okt 1894. Gift 1872, med Ane Ulrikke Antonsdatter.
5. Ane Ulrikke Antonsdatter, f. 13 aug 1853 på Sula, Frøya, Sør Trøndelag.
Oldeforeldre
8. Erik Eriksen Randen, f. 1808 i Folldalen. Han er samboer med (1) med Anne Toresdatter Barstad. (2) Han giftet seg med Olava Andersdatter, f. 1818 i Akset Innhitra.
9. Olava Andersdatter, f. 1818 i Akset Innhitra.
10. Anton Olsen, f. 1827 på Vågsvær, Frøya, d. 1896 på Hamarvik, Frøya, Sør Trøndelag. Gift 1848 på Vågsvær, Frøya, Sør Trøndelag, med Hanna Ulrikke Riber.
11. Hanna Ulrikke Riber, f. 1807 på Sula, Frøya, Sør Trøndelag, d. 1896 på Hamarvik, Frøya, Sør Trøndelag. (1) Hun giftet seg med Gunnar Pedersen, f. på Levangerskogn. (2) Gift 1848 på Vågsvær, Frøya, Sør Trøndelag, med Anton Olsen, f. 1827 på Vågsvær, Frøya, d. 1896 på Hamarvik, Frøya, Sør Trøndelag.
Mvh Helge
1. Ida Alvhilde Hammervold, f. 3 des 1917 på Hammervold, Frøya, Sør Trøndelag.
Foreldre
2. Albert Julian Pettersen Hammervold, f. 27 jul 1884 på Sula, Frøya, Sør Trøndelag, d. 27 nov 1950. Gift 1903, med Julie Marine Johansdatter.
3. Julie Marine Johansdatter, f. 29 apr 1884, d. 22 mai 1940, gravlagt 1940 i Sistranda.
Besteforeldre
4. Peter Olaus Eriksen, f. 12 feb 1849 på Reksen, Hitra, Sør Trøndelag, d. 8 okt 1894 på Hamarvik, Frøya , Sør Trøndelag., gravlagt 17 okt 1894. Gift 1872, med Ane Ulrikke Antonsdatter.
5. Ane Ulrikke Antonsdatter, f. 13 aug 1853 på Sula, Frøya, Sør Trøndelag.
Oldeforeldre
8. Erik Eriksen Randen, f. 1808 i Folldalen. Han er samboer med (1) med Anne Toresdatter Barstad. (2) Han giftet seg med Olava Andersdatter, f. 1818 i Akset Innhitra.
9. Olava Andersdatter, f. 1818 i Akset Innhitra.
10. Anton Olsen, f. 1827 på Vågsvær, Frøya, d. 1896 på Hamarvik, Frøya, Sør Trøndelag. Gift 1848 på Vågsvær, Frøya, Sør Trøndelag, med Hanna Ulrikke Riber.
11. Hanna Ulrikke Riber, f. 1807 på Sula, Frøya, Sør Trøndelag, d. 1896 på Hamarvik, Frøya, Sør Trøndelag. (1) Hun giftet seg med Gunnar Pedersen, f. på Levangerskogn. (2) Gift 1848 på Vågsvær, Frøya, Sør Trøndelag, med Anton Olsen, f. 1827 på Vågsvær, Frøya, d. 1896 på Hamarvik, Frøya, Sør Trøndelag.
Mvh Helge
hei helge . tusen takk for svar, dette var nye opplysninger for meg. jeg ble så glad for de. er det beste-oldeforeldre på mor sia dette,altså fra min bestemor. er du også i slekt med meg ? Tusen takk igjen.Vet du noe mer også ? Alle mine nærmeste er døde nå, da får en lyst til å vite noe om sine aner, min mor fortalte så lite om dette, desverre. Stor klem inger marie
Hei Inger Marie , takk for klemmen, vi er tremenninger, vi har da samme oldeforeldre. Petter Olaus Eriksen og Anna Antonsdatter.Har du E-Mail kan jeg sende deg mere info.
Mvh.
Helgeh
Mvh.
Helgeh
Hei slektninger.. Er det noen av dere som har søkt etter slektninger som reiste til Amerika?
Anny
Anny
hei !Tenk at vi er i slekt, det var artig å vite. jeg har inger-liaøy @hotmail.com som e-mail. det har vært veldig artig å visst mer om denne slekta. bor du på Frøya kansje? Stor klem igjen
Hei Inger Marie
Slenger meg på slektstreet jeg også. Min oldemor var Albertine Berntine Emilie Pettersdtr..
Viss du vil , så kan du ta kontakt med meg på [email protected].
mvh Unni
Slenger meg på slektstreet jeg også. Min oldemor var Albertine Berntine Emilie Pettersdtr..
Viss du vil , så kan du ta kontakt med meg på [email protected].
mvh Unni
Hei Inger Marie
Kan du kontakte meg pr mail?
mvh Unni
Kan du kontakte meg pr mail?
mvh Unni
-
- Sted: TRONDHEIM
Helge:
Hvor ble søsknene Pettersen født?
mvh
Bjørn F
Hvor ble søsknene Pettersen født?
mvh
Bjørn F
-
P.S.
Er det ikke vel kort avstand mellom Petra Kristine og Alfred Eiler?
D.S.
Er det ikke vel kort avstand mellom Petra Kristine og Alfred Eiler?
D.S.
Hei Bjørn
De fleste ble født på Sula
Familien flyttet til Hammervolden, Frøya i 1888
Alfred Elier var nok et sidesprang av Petter
derfor er avstanden så kort.
De fleste ble født på Sula
Familien flyttet til Hammervolden, Frøya i 1888
Alfred Elier var nok et sidesprang av Petter
derfor er avstanden så kort.
-
Hvem er da mor til Alfred Eiler?
mvh
Bjørn F
mvh
Bjørn F
hei helge takk for hyggelig samtale,du skulle sende meg noen opplysninger på mail,du skjønner jeg har bytte mailadr.så jeg har ikke mottat mail fra deg. det er fint om du kan forsøke igjen på [email protected] , håper vi snakkes igjen snart. Stor klem fra inger marie