Hei igjen Britt Iren.
Dette er sikkert riktig! Jeg har også fått kjempegod hjelp pr mail. Min informant der har kommet til at; Knut Pedersen f. 11 juni 1818... blei gift som du sier i 1847 med Marie Pedersdtr. Havne f. 19 jan 1821 i Sør Fron.(Har bestilt bok på biblioteket) Foreldrene var
Peder Olsen Havne (Fuglset) og Anne Andersdatter.
Knuts foreldre var Peder Knudsen Aarø Uhren f. 21 mars 1786 Farm 14 Bordvika, Bolsøy gift med Anne Ottesdatter Aarø f. 1792 Indre Aarøe, gift 1817.(Datter av Otte Sivertsen I. Aarøe "Af Trondheim" og Kari Pedersdtr. Krogseter Aarøehagen.)
Videre heter Peders foreldre Knud Knudsen Rechdahl Bordvik f. 1738 farm nr 27 Nordigard 2 , Rekdal, Vestnes og hustru Ingeborg Pedersdtr. Bordvik gift 1782 i Bolsøy. (Datter av Peder Trondsen Bordvik og Martha Jensdtr. Dragset.) Hvis jeg har forstått det riktig.
Eneste avviket jeg har da, er fødselsdatoen til Knut. Jeg tror nok at dette er riktig. Bolsøy bøkene var det ventetid på, men gleder meg til å gå igjennom dem.
Jeg må atter en gang bare takke og bukke til alle jeg har fått hjelp av.
PS. Den Anne du nevner som døde, hadde jeg faktisk notert ned, men trodde jeg hadde skrevet feil.
Klem fra
Marianne