Johannes Hanssen,

Moderator: MOD_Aust-Agder

Svar
John Rønnevik
Sted: SVEIO

Johannes Hanssen,

Legg inn av John Rønnevik » 19. januar 2011 kl. 15.43

Jeg er på jakt etter han som døde i Kristiansand 3. april 1857, ved navn Johannes Hanssen, tukthusfange, mellom nr. 52 og 53. Lenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 021151.jpg
Det står at han er 53 år når han dør, og er fra Øiestad, og i klokkerboka står det Johannes Hanssen Solbergeie fra Øiestad prg (prestegjeld). Finnes det noen form for bygdebok fra Øiestad (Øyestad) som forteller noe om denne Johannes Hanssen? Jeg leter etter en Johannes Hanssen som var gift med Gunhild Johanne Andersdatter, han var fra Egersundkanten og døpt 5. april 1780, og ble gift i Kristiansand med Gunhild Johanne Andersdatter den 11. des. 1812. Siste barn jeg har funnet født var 6. april 1823 i Kristiansand, navn Ole Andreas. Har forsøkt å finne hvem Gunhild Johanne Andersdatter var, og finner en død den 19. mai 1854 i Kristiansand, og der står det hustru av Johannes Hanssen. Tenkte da at Johannes Hanssen levde, men finner ham ikke i folketellingen for 1865, så jeg regner med at han døde før den. Jeg trodde jeg hadde funnet ham død i 1857, men det passer ikke med alder ved død. Noen som kan hjelpe? Johannes Hanssen var født på Fotland i Egersund.
Med vennlig hilsen
John Rønnevik
Tror jeg har funnet ut av det allikevel. Har funnet en Johannes Hanssen som døde på Eig i Søgne i 1856, og tror det er rett mann. Uten å kunne si det for sikkert tror jeg han oppholdt seg hos sin datter, Severine Johannesdatter, som var gift med Jørgen Andreas Olsen.
John

Svar

Gå tilbake til «Arendal»