Et par brødre til min tip-oldefar bosatte sig i Arendal. Heraf er den ene Anders Nielsen omtalt i Fred Foss' bog om Arendal. Anders Nielsen var Købmand og Skibreder og boede i Koviken, han var født i Danmark 1783 og døde i Arendal 17. november 1838, han var gift 2 gange først med Kirsten Olette Isachsdatter der døde i 1824, derefter 30. september 1825 med Anne Margrete Becken, som da var 22 år, hun overlevede ham formodentlig. I første ægteskab havde han 3 børn, Mathilde Helene som senere blev gift med og G.R. Elmenhorst som hun blev enke efter i digitalarkivet 1865 telling for 0903 Arendal ses hun at bo på Tyholmen og at være 54 år samt at have 5 børn Marie, Wilhelmine, Geritt, Bærndt, og Wilhelm.
En søn af Anders Nielsen hed Niels, han blev bosat på Moss og var Maltkontrollør.
En anden datter hed Lena og var gift med Antoni Günter Sandberg født 1815 død 1872
I andet ægteskab havde Anders Nielsen en datter Christine Olette, født 3. september 1826, hun blev gift med Christen Henrik Christensen, i.flg Foss'bog. I digitalarkivet 1865 har jeg fundet dem hvor de bor på Langbryggen 1ste Rode Arendal og da er Christine Olette 40 år og husfaderen 53år og de har da 5 børn.
Jeg vil være glad for oplysning om eventuelle efterkommere af disse personer.
Med venlig hilsen Bøggild Christensen. mail adr. [email protected]