Jeg trenger litt hjelp til å finne min rette 2xtippoldemor. Jeg har nok hengt meg på feil person, noe jeg oppdaga da jeg fant henne i kirkeboka som begravet 14 dager gammel

Min 2xtippoldefar var Tollef Andersen fra Brevik. Datteren Maren Turine gifta seg med Poul Lauritz Larsen fra Langesund (mine tipper).
Jeg er temmelig sikker på at jeg har funnet rett Tollef i FT1865
Der står han gift med Oline fra Stathelle. Det er min eneste link til fødested for henne.
Vielsen Nr. 1 1831 fant jeg her i Brevik og mener den må være rett.
Ellers har jeg funnet dåp til 8 barn alle i Brevik
Anne Gurine
Anders Christian
Anders
Gunner
Maren Turine
Anne Gurine
Olaus
Caroline
Moren er her kalt Oline Olsdatter på alle dåpene, men i hennes begravelse står hun som Karen Oline Olsdatter i Klokkerboka
og som Oline i Ministerialboka
Jeg har vært temmelig sikker på at jeg fant den rette Karen Oline i dåpen her, helt til jeg fant begravelsenher.
Jeg har sett etter dåpen til Karen Oline i Bamle og Brevik kirkebøker i perioden 1800-1810 uten å finne noen Karen Oline/Oline med Ole som far.
Jeg har Bygdebok for Bamble hvor Karen Oline ikke engang er nevt (sikkert fordi hun døde så tidlig)
Det jeg enda ikke har gjort er å sjekke ut de fadderne som har Ole eller Olsen/Olsdatter som navn - det kan være litt å hente der.
Så da er spørsmålet mitt: Er det noen som kjenner til denne familien, eller ihvertfall kan hjelpe meg med hvor jeg skal lete?
Siden mye av dette handler om Brevik lager jeg et lite innlegg under Porsgrunnog linker disse 2 innleggene til hverandre. Grunnen til at jeg la det under Bamble er at Karen Oline skal være født i Stathelle iflg FT 1865.