Halvor Løvil.

Moderator: MOD_Telemark

Svar
gj04119
Sted: PORSGRUNN

Halvor Løvil.

Legg inn av gj04119 » 5. august 2011 kl. 4.31

Heisann. Søker etter et fotografi etter min tippoldefar, Halvor Løvli. Han var født i Holla i 1875. Bodde på gården Tveitan i Melum fram til sin død i 1948. Håper noen kan hjelpe mg med dette. Mvd Andreas Furre

Brukeravatar
Eva Helene Erntsen
Sted: SKIEN

Re: Halvor Løvil.

Legg inn av Eva Helene Erntsen » 5. august 2011 kl. 10.57

Har du spurt alle de eldste i slekta? De yngre også for den del, mange har album/esker med fotografier liggende som de egentlig ikke vet hva de skal gjøre med.

Telemark Museum har en kjempestor samling av bilder. Også mange arkiver fra fotografer i byen.

Du kan jo også prøve en notis i Varden/TA, det kan hende du har så flaks at noen har et bilde av han uten at det nødvendigvis er slekt.

gj04119
Sted: PORSGRUNN

Legg inn av gj04119 » 6. august 2011 kl. 2.29

Heisann.
Er en litt vanskelig sak det her. Min oldefar var født utenfor ekteskap. Har snakket med et barnebarn av av Halvor Løvli, men han kunne dessverre ikke hjelpe så mye med det. Vi har fram til nå vært ukjent for den familien. Blei heldigvis tatt veldig godt i mot av han. men blir litt vanskelig når en skal rote videre noen ledd tilbake når de ikke aner noe som helst, og jeg ikke vet hva de heter.

Mvh
Andreas Furre

Brukeravatar
Eva Helene Erntsen
Sted: SKIEN

Legg inn av Eva Helene Erntsen » 6. august 2011 kl. 11.53

Litt kinkig det der, en vet ikke riktig hva en skal gjøre. Best å trå varsomt.

Ser at du etterlyser bilder av flere forfedre. Mange bygdebøker har bilder av folk er du heldig så kanskje noen av dine finnes der. De forskjellige bygdebøkene kan du fjernlåne via ditt lokale bibliotek, tar alt fra to dager til en uke.

Svar

Gå tilbake til «Skien»