Christopher Olsen Hedrum
Moderator: MOD_Vestfold
Christopher Olsen Hedrum
Hei.
Er det noen som kan hjelpe meg og finne ut hva som skjedde med Christopher Olsen i Hedrum?Han giftet seg 1 nov.1854 i Hedrum med Anne Margrethe Nielsdatter. 21 jan.1855 fikk de ei datter som fikk navnet Olava Nilia.Det står at de bodde på Sletsjø ved Kvelde.Har prøvd å finne ut hva som skjedde med Christopher,men har ikke lykkes.Håper noen kan hjelpe meg.
På forhånd mange takk!!!
Hilsen Jan.
Er det noen som kan hjelpe meg og finne ut hva som skjedde med Christopher Olsen i Hedrum?Han giftet seg 1 nov.1854 i Hedrum med Anne Margrethe Nielsdatter. 21 jan.1855 fikk de ei datter som fikk navnet Olava Nilia.Det står at de bodde på Sletsjø ved Kvelde.Har prøvd å finne ut hva som skjedde med Christopher,men har ikke lykkes.Håper noen kan hjelpe meg.
På forhånd mange takk!!!
Hilsen Jan.
Re: Christopher Olsen Hedrum
Han døde iallefall før 1865, for da er Anne oppført som enke
http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCen ... k=752#ovre
vh
leif erik otterå
http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCen ... k=752#ovre
vh
leif erik otterå
Tusen takk!!
Tror han ble født på Eiker i Vestfold i 1831,men er ikke sikker?

Tror han ble født på Eiker i Vestfold i 1831,men er ikke sikker?
- Else Berit Rustad
Ved vielsen hans står det jo at han er født i "Eger Prstgd.", noe som antagelig betyr Eiker prestegjeld. Dette finner du i Buskerud, ikke i Vestfold.
Mvh
Else B.
Mvh
Else B.
Tusen takk!!!
Er så takknemlig for all hjelp,for jeg har ikke holdt på så lenge.Sønn min sier jeg lever i 1963 når det gjelder data,så gode råd tas imot med takk.
Lærer nok etter hvert.
Hilsen Jan.

Er så takknemlig for all hjelp,for jeg har ikke holdt på så lenge.Sønn min sier jeg lever i 1963 når det gjelder data,så gode råd tas imot med takk.

Hilsen Jan.
- Else Berit Rustad
Lykke til, Jan
Det er klart ting går bedre etterhvert som man får litt trening.
Her på Slektsforum er det så mange som er flinke til å hjelpe til, så du kommer nok godt igang, skal du se.
Mvh
Else B.

Her på Slektsforum er det så mange som er flinke til å hjelpe til, så du kommer nok godt igang, skal du se.
Mvh
Else B.
Tusen takk Else B.
Det er ihvertfall veldig artig,så jeg har nok blitt bitt av slektsforskerbasillen.
Hilsen Jan.
Det er ihvertfall veldig artig,så jeg har nok blitt bitt av slektsforskerbasillen.

Hilsen Jan.
-
- Sted: HORTEN
I et raskt søk finner jeg ikke Christoffer ført død/begravet i Hedrum 1854-1865.
Familien er ikke nevnt i Hedrum bygdebok på noen av de to Sletsjø-plassene u/Kvelde.
Familien er ikke nevnt i Hedrum bygdebok på noen av de to Sletsjø-plassene u/Kvelde.
Tusen takk Jon Erik.
Han er jammen ikke lett og finne.
Hilsen Jan.

Han er jammen ikke lett og finne.
Hilsen Jan.