Konfirmerte i Tønsberg mellom 1929 og 1935

Moderator: MOD_Vestfold

Svar
gj07404
Sted: OSLO

Konfirmerte i Tønsberg mellom 1929 og 1935

Legg inn av gj07404 » 31. juli 2008 kl. 19.57

Hei!

Her er en nybegynner. Har begynt å forske på slekta mi, både i Løten og i Tønsberg. Så det blir et spennende prosjekt. Håper dere kunne være behjelpelige med å svare på noen spørsmål? :)

I følge Digitalarkivet skal kirkebøkene for konfirmerte, frem til 1935, være åpen for oss. Men jeg finner bare for frem til 1929. Jeg trenger 1930, noen som vet? Er de kanskje ikke blitt skannet enda?

Når det gjelder dødsmeldinger, er det vanlig at dødfødte barn ikke ført opp der? Virker som det er bare barn som har levd "en stund" førs, som blir ført opp der.

For fødsler i 1925 i Tønsberg er det to bøker: Klokkerboka og Fødselsregisteret. På min mormor finner jeg henne bare i fødselsregisteret, og ikke i klokkerboka. Lurer på om noen av dere vet hvordan rutinene var den gangen? Var det to forskjellige steder man måtte møte opp for å melde fra? Er det derfor det ikke alltid er alle som står på begge bøkene?
For det har seg slik at min mormor (Mary Dahl) sin bursdag er 7. juni, men i følge Fødselsregisteret står det 7. juli. Så jeg skulle ha trengt å få det bekreftet fra en annen kilde også. Regner med at det er feil.

dn22799

Re: Konfirmerte i Tønsberg mellom 1929 og 1935

Legg inn av dn22799 » 31. juli 2008 kl. 23.36

Heisann

- og velkommen! Både hit til DIS, og som slektsforsker :)

Skal se at det snart 'kommer noen på banen' her, som kan svare utfyllende på de gode spørsmålene dine.
For her er det utrolig både greie, flinke og kunnskapsrike folk, bare vent og se ;)

gj07404
Sted: OSLO

Legg inn av gj07404 » 1. august 2008 kl. 0.47

Hihi, tusen takk for en koselig velkomst. Jeg har alltid vært interessert i å finne ut mer om slekta. Men jeg har ikke vært klar for en "ordentlig" forskningsjobb før nå :) Blir spennende å få svar snart, og i tillegg lære mer om slektsforskning fremover. Det har blitt arrangert noen kurs, men siden jeg fortsatt gikk på skolen så kunne jeg ikke delta pga kollisjon mellom de to. Nå er jeg ferdig på skolen, og leter for tiden etter jobb. Så da ser jeg frem til bedre tid til slektstreet mitt ;) Fortsatt god kveld!

Jon Erik Berg-Hansen
Sted: HORTEN

Legg inn av Jon Erik Berg-Hansen » 1. august 2008 kl. 15.07

Både fødselsregisteret og kirke/klokkerboka ble ført på prestekontoret.
Forklaringen kan ganske enkelt være at hun ikke ble DØPT i Tønsberg.
Du har tilgang til nyere konfirmasjoner i originalbøkene fra Tønsberg på Statsarkivet i Kongsberg. Ved eventuell vielse eller i Folkeregisteret (iallfall etter 1945) kan du også få sjekket dette.
Generelt ser det ut til at de fleste innmeldingene i Fødselsregisteret skjer etter bare noen dager, så det peker jo mot 0707!

Svar

Gå tilbake til «Tønsberg»