Her er en nybegynner. Har begynt å forske på slekta mi, både i Løten og i Tønsberg. Så det blir et spennende prosjekt. Håper dere kunne være behjelpelige med å svare på noen spørsmål?

I følge Digitalarkivet skal kirkebøkene for konfirmerte, frem til 1935, være åpen for oss. Men jeg finner bare for frem til 1929. Jeg trenger 1930, noen som vet? Er de kanskje ikke blitt skannet enda?
Når det gjelder dødsmeldinger, er det vanlig at dødfødte barn ikke ført opp der? Virker som det er bare barn som har levd "en stund" førs, som blir ført opp der.
For fødsler i 1925 i Tønsberg er det to bøker: Klokkerboka og Fødselsregisteret. På min mormor finner jeg henne bare i fødselsregisteret, og ikke i klokkerboka. Lurer på om noen av dere vet hvordan rutinene var den gangen? Var det to forskjellige steder man måtte møte opp for å melde fra? Er det derfor det ikke alltid er alle som står på begge bøkene?
For det har seg slik at min mormor (Mary Dahl) sin bursdag er 7. juni, men i følge Fødselsregisteret står det 7. juli. Så jeg skulle ha trengt å få det bekreftet fra en annen kilde også. Regner med at det er feil.