Foreldre til Søren Larsen født 1804 SEM
Moderator: MOD_Vestfold
Foreldre til Søren Larsen født 1804 SEM
Jeg har funnet at Søren Larsen er født 1804 og døpt 27.mai 1804. http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-22 . Han var uekte og hans mor Helene Hansdatter sitt 3. leiermål folgekvinne på Holmen under Jarlsberg hvis jeg tolker kirkeboka rett. Far var Lars Andersen bosatt på Manum.
Kjenner noen til foreldre og fødested til Helene Hansdatter og Lars Andersen?
Kjenner noen til foreldre og fødested til Helene Hansdatter og Lars Andersen?
Re: Foreldre til Søren Larsen født 1804 SEM
Hei Jan Sigbjørn!
Faren Lars Andersen står oppgitt ved dåpen med bopel Manum (en gård i Sem) og er vel i tjeneste der, da han ikke er nevnt under beskrivelsen av gården i bygdeboka for Sem (nå slått sammen med Tønsberg)
Moren Helene Hansdatter er vel i tjeneste på Smaleng - 2 av fadderne bor også der. Denne gården opphørte i 1812, og det står at familien flyttet til Tønsberg. (Dette også i bygdeboka)
Mvh Inger
Faren Lars Andersen står oppgitt ved dåpen med bopel Manum (en gård i Sem) og er vel i tjeneste der, da han ikke er nevnt under beskrivelsen av gården i bygdeboka for Sem (nå slått sammen med Tønsberg)
Moren Helene Hansdatter er vel i tjeneste på Smaleng - 2 av fadderne bor også der. Denne gården opphørte i 1812, og det står at familien flyttet til Tønsberg. (Dette også i bygdeboka)
Mvh Inger
Takk for bidraget. Jeg har sett dette, men ikke klart å komme videre på anene.
Hilsen Jan Sigbjørn.
Hilsen Jan Sigbjørn.
-
- Sted: HORTEN
Hei.
Ut i fra dåp til uekte barn Hans Tønesen 1 år og uekte barn Søren Larsen f.1804 kan det ved hjelp av faddere se ut til å være rett person.
Da er jeg et skritt videre.
Takk for hjelpen.
Ut i fra dåp til uekte barn Hans Tønesen 1 år og uekte barn Søren Larsen f.1804 kan det ved hjelp av faddere se ut til å være rett person.
Da er jeg et skritt videre.
Takk for hjelpen.
Er det noen som vet om denne Søren Larsen er far til Søren Sørensenf. 1842 fra Firingen på Sem?
MVH
Per Johnsen
MVH
Per Johnsen
Hei.
Jeg har registrert at Søren Sørensenf. 1842 fra Firingen er sønn til nevnte Søren Larsen linje 62: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-123
Er du i slekt med Søren Sørensen?
Jeg har registrert at Søren Sørensenf. 1842 fra Firingen er sønn til nevnte Søren Larsen linje 62: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-123
Er du i slekt med Søren Sørensen?
Ja,
Hans datter Susanna Andrine Sørensen er min mors mormor. Det vil vel si at han er er av mine tippoldeforeldre.
MVH
Per Johnsen
Hans datter Susanna Andrine Sørensen er min mors mormor. Det vil vel si at han er er av mine tippoldeforeldre.
MVH
Per Johnsen
Hei.
Jeg har endel aner til Susanna A. Sørensens bror Olaf hvis du ikke alt har funnet de. Hvis du gir meg din mailadresse under "Privat melding" kan jeg sende det jeg har til deg.
Hilsen
Jan Sigbjørn
Jeg har endel aner til Susanna A. Sørensens bror Olaf hvis du ikke alt har funnet de. Hvis du gir meg din mailadresse under "Privat melding" kan jeg sende det jeg har til deg.
Hilsen
Jan Sigbjørn