Dødsdato og gravsted til far til Magda Lønn f. Rinde Lund?

Moderator: MOD_Vestfold

Svar
Thor Manfred Bjørlin
Sted: Notodden

Dødsdato og gravsted til far til Magda Lønn f. Rinde Lund?

Legg inn av Thor Manfred Bjørlin » 3. september 2019 kl. 15.22

Ole Johnsen (opprinnelig navn) ble født på Rinde i Tuddal, Telemark, 22/1-1875. Han ble konfirmert i Gransherad, Telemark, 6/10-1889 og bodde da på gården Luen. Folketelling 1891 bor fremdeles på Luen, og navnet hans lyder nå Ole Johnsen Luen. Han flyttet til Drammen. Der bodde han i Tollbodgate 60 - sammen med min oldemor som var enke.
De fikk en datter(Magda) i 1900 og giftet seg i 1902. Fikk også datter Ragnhild i 1904.
Oldemors navn var Elisabeth Marie Hauan (f. Olsen). Oldemor døde i 1947 og er gravlagt i Drammen. Ole Johnsen Luen eller Olaf (Rinde) Lund som han nå kaller seg er ikke gravlagt sammen med henne iflg. kirkekontoret. De finner heller ikke hans navn.
I 1937 har han addresse Schultzgt. 38, Drammen, og i 1939 og 1941 Ellesonsg. 2, Drammen.
Det jeg lurer på er hvor Olaf (Rinde) Lund er gravlagt, når han døde og hvorfor ikke de er gravlagt sammen?
Han var treskjærer og jeg har arvet noen av hans arbeider. Derfor hadde det vært moro å vite resten av historien.
Noen som vet noe?

Deres felles barn er Magda Rinde Lund f. 14. nov. 1900, d. 26. sept. 1972 (gift Lønn), begravet i Hillestad Kirke, Holmestrand og Ragnhild Rinde Lund, f. 22. april 1904, d. ?

Svar

Gå tilbake til «Holmestrand»