En spesiell hilsen til alle dem som hjalp meg i lenka 1847, lenger ned på siden

Etter forslag fra dere dro jeg sporenstreks til Oslo by arkiv for å bla i protokollen over utsatte barn, men der viste det seg at det hadde gått MUGG i boka.
Men så denne uka kom muligheten til en titt i boka (kjempeboka).
Det kom greit fram at den Hanna Elise som fødte en sønn, min bestefar, på rikshospitalet 1.5.1880 http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-74
nr113, Torleif Karinius, er den samme som hadde reist fra barnet sitt og satt han bort til fattigvesenet http://arkivverket.no/URN:db_read/db/59759/99/ ca midt på siden.
Det står at barnefaren, Kusk Karl August Brandt reiste til amerika like etter at barnet ble født og at moren hadde reist høsten 1885 (dette tror jeg skal være høsten 1884, fordi det virker som hun HAR reist når heimstavnsregisteret blir skrevet i 1885), men ikke sikker.
Det kom også frem at Torleif allerede ble overlatt til "pleiestiftelsen for små barn" 8.7.1880 og overført til Gårdbruker D. Raffenberg på gården Killerud i Enebakk den 12.6 1886.
Dette bla. fordi at pleiestiftelsen ikke hadde fått penger for oppholdet og at han derfor ikke kunne bli der lenger.
Det som IKKE kom fram i boka var hvor mor Hanna Elise og far Karl August kom fra.
Som jeg skrev i lenken 1847 hadde Hanna Elise fått et barn for 5 år siden, 1874-75 som døde før det fylte 1 år. Vi fant i lenken 1847 ei Hanna Elise som fikk ei datter i 1874, men hun levde i beste velgånde i 1889. Derfor er den Hanna Elise litt tvilsom, men har ikke funnet noen bedre Hanna Elise heller

Fant ei Elise Karlsen som dro til Amerika 7.11.1884, meget aktuell!
Dette ble fryktelig langt og kronglete, men, men.
Mine spørsmål er: Er det noen som klarer å finne ei Hanna Elise som føder et barn 1874-75, hjemme, som dør ca 1år gammelt? Det tyder nok på at hun kommer fra Vestfold. Horten er nevnt, Fredriksvern er også nevnt og Laurvig (Larvik) er nevnt ved emigrasjon 7.11.1884.
Jeg trenger HJELP!
Beste hilsen
Tor Syrstad