Skilnand-slekta
Moderator: MOD_Vestfold
Skilnand-slekta
Hei,
Min svigermors far tilhørte Skilnand-slekta i Horten, som visstnok er en tallrik slekt.
Han het Plath, var tvilling, og drev familiens begravelsesbyrå i Langgata i Horten i noen mannsaldre. Han døde tidlig på 1980-tallet, og må ha vært født tidlig på 1900-tallet.
Noen som har noen gode kilder til denne grenen av Skilnand?
Mvh Anders
Min svigermors far tilhørte Skilnand-slekta i Horten, som visstnok er en tallrik slekt.
Han het Plath, var tvilling, og drev familiens begravelsesbyrå i Langgata i Horten i noen mannsaldre. Han døde tidlig på 1980-tallet, og må ha vært født tidlig på 1900-tallet.
Mvh Anders
Re: Skilnand-slekta
Anders Honningsvåg skrev:Hei,
Mvh Anders
Kan også tillegg at han var gift med Gunhild født Benstigen (Valdres).
- Torun Sørli
- Sted: GRAN
Hei! Jeg har gjort mye forskning på denne siden av slekta fordi Gunnhild var min bestemors søster. Jeg har også helt nylig vært i kontakt med en av etterkommerne i Horten. Har laget en rapport til henne som jeg også kan sende deg i løpet av kvelden. Straks tilbake!
Torun Sørli skrev:Hei! Jeg har gjort mye forskning på denne siden av slekta fordi Gunnhild var min bestemors søster. Jeg har også helt nylig vært i kontakt med en av etterkommerne i Horten. Har laget en rapport til henne som jeg også kan sende deg i løpet av kvelden. Straks tilbake!
Kjempefint!!
- Torun Sørli
- Sted: GRAN
Forsøkte å sende deg melding med vedlegg i pm. Ser ikke at den eksisterer/ble send. Fikk du den 

- Jan Ole Sæløen
- Sted: FLEKKEFJORD
Hei!
Jeg har en del Skilnand-slekt om du er interessert. Thor Otto Olsen f. 20.05.1858 var den første som tok navnet Skilnan etter husmannsplassen hans far Christian Olsen (1829 - 1896) kom fra. Familien bodde lenge i Øvre Rustadgate 13 (nå Langgata tror jeg). Bror av Thor Otto, Lars Johan Olsen er min oldefar.
Jeg har ikke kontakt med noen levende Skilnan....
Jeg har en del Skilnand-slekt om du er interessert. Thor Otto Olsen f. 20.05.1858 var den første som tok navnet Skilnan etter husmannsplassen hans far Christian Olsen (1829 - 1896) kom fra. Familien bodde lenge i Øvre Rustadgate 13 (nå Langgata tror jeg). Bror av Thor Otto, Lars Johan Olsen er min oldefar.
Jeg har ikke kontakt med noen levende Skilnan....
Hei
Det finnes en del Skilnand-navn som er lagt ut under DISNorges gravminner for Horten og Borre.
http://www.disnorge.no/gravminner/vis.p ... gp&id=0701
Men dette er kanskje kjent.
Det finnes en del Skilnand-navn som er lagt ut under DISNorges gravminner for Horten og Borre.
http://www.disnorge.no/gravminner/vis.p ... gp&id=0701
Men dette er kanskje kjent.
mvh Anne-Lise Skillinghaug
- Jan Ole Sæløen
- Sted: FLEKKEFJORD
Nei, jeg visste ikke om denne databasen, takk for tipset !