Arnt Bakken f.1897,Øvre Eiker
Moderator: MOD_Buskerud
Arnt Bakken f.1897,Øvre Eiker
Arnt Bakken ble født den 9.september 1897 i Øvre Eiker, han var sønn av Ole Hans.Bakken f.1862 og Maren Marie f.1865.
Arnt Bakken giftet seg med Olga Pedersdatter f.5.september 1896 i Bratvalseiet i Jevnaker.
Jeg er interessert i alle opplysninger jeg kan få om dette paret, fikk de barn og hvor bosatte de seg?
Sitter selv inne med en del informasjon om Olga sine søsken som flesteparten emigrerte til Amerika.
Jeg har grunn til og tro at dette paret bosatte seg i Norge, og i passasjerlistene fra New York kan jeg se at hennes søster Ester var flere ganger i Norge med mann og barn.
Kanskje de besøkte Olga og familien.
Er det noen som kan hjelpe meg med dette ekteparet er jeg veldig takknemlig.
Arnt Bakken giftet seg med Olga Pedersdatter f.5.september 1896 i Bratvalseiet i Jevnaker.
Jeg er interessert i alle opplysninger jeg kan få om dette paret, fikk de barn og hvor bosatte de seg?
Sitter selv inne med en del informasjon om Olga sine søsken som flesteparten emigrerte til Amerika.
Jeg har grunn til og tro at dette paret bosatte seg i Norge, og i passasjerlistene fra New York kan jeg se at hennes søster Ester var flere ganger i Norge med mann og barn.
Kanskje de besøkte Olga og familien.
Er det noen som kan hjelpe meg med dette ekteparet er jeg veldig takknemlig.
Ha fortsatt en god dag.....Mette på Hadeland
- Marit Hegsvold Nyhus
- Sted: BRUMUNDDAL
Re: Arnt Bakken f.1897,Øvre Eiker
Har du funnet dødsfall til begges foreldre?
Dødsfallsmeldinger etter disse vil muligens si noe om hvor de bodde.
Mvh
Marit
Dødsfallsmeldinger etter disse vil muligens si noe om hvor de bodde.
Mvh
Marit
Hei Marit....
Olga sine foreldre døde på Jevnaker, men vet ikke hvor Arnt sine døde.
Hennes foreldre var Anne Eriksdatter 1860-1919, hun døde på Øvre Vang,Jevnaker og Peder Andersen f.1862-1943 på Jevnaker

Olga sine foreldre døde på Jevnaker, men vet ikke hvor Arnt sine døde.
Hennes foreldre var Anne Eriksdatter 1860-1919, hun døde på Øvre Vang,Jevnaker og Peder Andersen f.1862-1943 på Jevnaker
- Marit Hegsvold Nyhus
Hei Mette
Da bør du kunne finne dødsfallsmeldinger etter disse to på Statsarkivet på Hamar.
Det skal være 60 års sperrefrist på dette slik at du kan få tak i Peders fra 1943 også.
Marit
Da bør du kunne finne dødsfallsmeldinger etter disse to på Statsarkivet på Hamar.
Det skal være 60 års sperrefrist på dette slik at du kan få tak i Peders fra 1943 også.
Marit
Hei Marit...
Takk for hjelpen jeg fikk.
Har sendt en forespørsel til statsarkivet på Hamar så da er det bare og vente.

Takk for hjelpen jeg fikk.
Har sendt en forespørsel til statsarkivet på Hamar så da er det bare og vente.
Hei,
Iflg. dødsfallmelding fra lensmann i Bakke, Øvre Eiker døde fhv. gbr. og fab.arb. Ole Hansen Bakken f. 16/1 1862 i Modum den 29/6 1935. Han etterlot enken Maren og 10 barn. 9 av disse bodde i Skotselv, mens den 10. Arnt Bakken bodde i Hokksund.
Jeg kan så vidt huske Arnt Bakken. Han var bestyrer på Eiker Handelslag og bodde på Loesmoen. Jeg er nesten sikker på at han og Olga ikke hadde barn. Jeg skal prøve å finne nærmere opplysninger om når de døde og hvor de er begravet. Etter hva jeg får opplyst var Olga enke i mange år.
Mvh Arnt
Iflg. dødsfallmelding fra lensmann i Bakke, Øvre Eiker døde fhv. gbr. og fab.arb. Ole Hansen Bakken f. 16/1 1862 i Modum den 29/6 1935. Han etterlot enken Maren og 10 barn. 9 av disse bodde i Skotselv, mens den 10. Arnt Bakken bodde i Hokksund.
Jeg kan så vidt huske Arnt Bakken. Han var bestyrer på Eiker Handelslag og bodde på Loesmoen. Jeg er nesten sikker på at han og Olga ikke hadde barn. Jeg skal prøve å finne nærmere opplysninger om når de døde og hvor de er begravet. Etter hva jeg får opplyst var Olga enke i mange år.
Mvh Arnt
- Marit Hegsvold Nyhus
Hei Mette
Bare hyggelig det.
Ser ut til at du får hjelp her fra Arnt ang. dødsfallene.
Mvh
Marit
Bare hyggelig det.
Ser ut til at du får hjelp her fra Arnt ang. dødsfallene.

Mvh
Marit
Hei Arnt...
Tusen takk for opplysningene du kom med,dette var moro.
Jeg har kun funnet 7 av hans barn, kanskje du har flere?
Lurer på siden du såvidt husker Arnt om du har noen historier om han og kona og fortelle meg.
Syns det bestandig er moro med historikk for da blir de noe annet enn "bare" navn og årstall.

Tusen takk for opplysningene du kom med,dette var moro.
Jeg har kun funnet 7 av hans barn, kanskje du har flere?
Lurer på siden du såvidt husker Arnt om du har noen historier om han og kona og fortelle meg.
Syns det bestandig er moro med historikk for da blir de noe annet enn "bare" navn og årstall.