Denne karen kan ha oppgitt falskt navn, ref. til dåp av min oldemor.
Han fikk 2 barn i Vang med noen års mellomrom, 1877 og i 1882 og begge steder er han oppført med dette navnet. Men det er et avvik i når han er født. Alt fra 1842- 1849 (50) Finner han ikke igjen noen steder.
Det som derimot ser ut til å kunne stemme, er at Jørgen Hansen Bjørnstad f. 1805-1884, og gift i 1829 med Gunhild Iversdtr. Bjerke f. 1809- 1883 på Bjørnstad i Steinsfjerdingen, har hatt flere barn, enn de bygdeboka har klart å finne? De fikk barn jevnt og trutt , men har et sprang på 5-6 år, der denne Hans ville ha passet inn...
De bodde først på Bjørnstad i Norderhov, men i 1843, flyttet de tilbake til Bjørnstad i Hole. Har en opplysning som går på at Hans er født 1842-43. Men finner ingen i kirkebøkene hverken i Norderhov eller Hole. De hørte til under Nordre Bjørnstad.
Er det noen som har tilgang til noen skifter eller lignende? Vet det finnes et hefte, som heter Bjørnstadfolket, men har ikke klart å finne det...
Gården ble overtatt av eldste sønnen Hans, men det er nok ikke den samme som jeg leter etter...
Det har blitt sagt at han jeg er ute etter druknet i Randsfjorden, men om det er riktig aner jeg ikke... Han er ihvertfall sporløst forsvunnet? Så jeg begynner vel å helle mot at det kan være riktig at han gikk under falskt navn !
Noen som kan hjelpe ?