Sersjant Lønfeldt - På Kongsberg eller i Sandsvær?

Moderator: MOD_Buskerud

Svar
dn17508
Sted: NOTODDEN
Kontakt:

Sersjant Lønfeldt - På Kongsberg eller i Sandsvær?

Legg inn av dn17508 » 10. februar 2008 kl. 22.16

Jeg er etterkommer av Niels Larsen Lønfeldt, militær, som bodde i Heddal, Telemark på slutten av 1700-tallet. Levde fra ca. 1717-1798. Han fikk en stor etterslekt etter en av sønnene, Otter Nilsen. Niels Larsen var gift med Maren Otterdatter Vaker, (Vaker i Norderhov) forteller kirkeboken i Heddal. De ble gift 1767.

Spørsmålet gjelder: Har noen hørt/sett at denne Lønfeldt har fått et barn i Sandsvær eller Kongsberg? Noen har fortalt meg at han fikk et barn i det området, men finner ikke igjen hvor eller når det var. Noen som vet?

Ragnhild Kaste Kaasa

Kenneth Staurset Fåne
Sted: MOLDE

Re: Sersjant Lønfeldt - På Kongsberg eller i Sandsvær?

Legg inn av Kenneth Staurset Fåne » 25. november 2011 kl. 21.21

Har ikke sett denne koblingen, men tippoldebarnet til Niels Larsen Lønfeldt og Maren Ottersdatter Vaker er Eline Halvorsdatter Sauer og hun ble født i Sandsvær 9. februar 1851.

Her er hennes kobling til Sersjant Lønfeldt:

Eline Halvorsdatter Sauer
Kirsti Halvorsdatter (mor) (og Halvor Nilssen Sauer (far))
Kari Ottersdatter Lønfeldt Lia (mor til Kirsti) (og Halvor Larsen Nykaas (far til Kirsti))
Otter Nielsen Lønfeldt Lia (far til Kari) (og Ragnhild Torgrimsdatter Spærud (mor til Kari))
Niels Larsen Lønfeldt (far til Otter) (Mari Ottersdatter Vaker (mor til Otter Nielsen Løndfeldt))

Niels Larsen Lønfeldt er min 6-ganger tippoldefar.

dn17508
Sted: NOTODDEN
Kontakt:

Re: Sersjant Lønfeldt - På Kongsberg eller i Sandsvær?

Legg inn av dn17508 » 27. november 2011 kl. 23.03

Hei

Takk skal du ha. Jeg hadde denne etterkommeren i mitt slektstre allerede, men takk skal du ha likevel.
Tenkte mest på om sersjant Lønfeldt selv hadde fått et barn på Kongsberg eller i Sandsvær. Mente at noen hadde sagt det en gang, men kan ikke finne det.

Mvh Ragnhild

Svar

Gå tilbake til «Kongsberg»