Bjarne Andersen f. 10 okt 1913

Med tidligere kommuner: Bragenes, Skoger, Strømsgodset, Strømsø og Tangen.

Moderator: MOD_Buskerud

Svar
dn21795
Sted: MJØNDALEN

Bjarne Andersen f. 10 okt 1913

Legg inn av dn21795 » 1. april 2012 kl. 9.27

Hei

Jeg leter etter informasjon om Bjarne Andersen født 10. okt 1913 i Hofgårdsgate, Bragernes, Drammen. Link til dåp

Bjarne var uekte født og vokste ikke opp hos noen av foreldrene, men hos Jørgen Andersen Åsen og hans kone i Mjøndalen. Jørgen var selv født utenfor ekteskap i Kristiania den 23. juni 1885. Hans far var Anders Kristoffersen Kopop f 2. juli 1864. Moren var Tea Jensen født ca 1863.

Jeg er interessert i informasjon om hvorfor Bjarne endte opp hos familien Jørgen Andersen Åsen i Mjøndalen. Var det noen slekskap mellom disse familiene?

Jeg har mye informasjon om Bjarnes biologiske forfedre, men leter etter hans biologiske slektninger - halvsøsken, søskenbarn og disses etterkommere. Her kan det være ukjente søskenbarn og tremeninger for personer som lever i dag - så dette hadde vært artig å vite mer om! :D

Dersom noen kjenner til hva som skjedde videre med Bjarnes foreldre, hadde dette også vært artig å vite. Så langt jeg kan se giftet de seg ikke med hverandre.

Bjarnes bioligiske foreldre var altså Bjarne Andersen f 8. sept 1892 i Engene, Drammen og Signe Magdalene Nilsen f 24. juni 1895 i Tomtegata 5, Drammen.

Faren Bjarne Andersen og hans foreldre og søsken finner jeg i FT 1900 og FT 1910

Moren Signe finner jeg her 1900 og her i 1910

God påske!

Ole Christian Høibakk

Svar

Gå tilbake til «Drammen»