Jeg leter etter informasjon om Bjarne Andersen født 10. okt 1913 i Hofgårdsgate, Bragernes, Drammen. Link til dåp
Bjarne var uekte født og vokste ikke opp hos noen av foreldrene, men hos Jørgen Andersen Åsen og hans kone i Mjøndalen. Jørgen var selv født utenfor ekteskap i Kristiania den 23. juni 1885. Hans far var Anders Kristoffersen Kopop f 2. juli 1864. Moren var Tea Jensen født ca 1863.
Jeg er interessert i informasjon om hvorfor Bjarne endte opp hos familien Jørgen Andersen Åsen i Mjøndalen. Var det noen slekskap mellom disse familiene?
Jeg har mye informasjon om Bjarnes biologiske forfedre, men leter etter hans biologiske slektninger - halvsøsken, søskenbarn og disses etterkommere. Her kan det være ukjente søskenbarn og tremeninger for personer som lever i dag - så dette hadde vært artig å vite mer om!

Dersom noen kjenner til hva som skjedde videre med Bjarnes foreldre, hadde dette også vært artig å vite. Så langt jeg kan se giftet de seg ikke med hverandre.
Bjarnes bioligiske foreldre var altså Bjarne Andersen f 8. sept 1892 i Engene, Drammen og Signe Magdalene Nilsen f 24. juni 1895 i Tomtegata 5, Drammen.
Faren Bjarne Andersen og hans foreldre og søsken finner jeg i FT 1900 og FT 1910
Moren Signe finner jeg her 1900 og her i 1910
God påske!
Ole Christian Høibakk