Jeg har vielsen og en folketelling. Med disse differer både med alder og fødested på Ole Pedersen. Kan ikke finne dåpen eller konfirmasjonen til Ole. Det samme gjelder Kirstine. Jeg legger ved lenker og filer.
Folketelling:
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... k=435#ovre
Vielse:
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-27
Ole Pedersen gift med Kirstine Andersdatter
Moderator: MOD_Buskerud
Ole Pedersen gift med Kirstine Andersdatter
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Med vennlig hilsen
Jon Sørensen
Jon Sørensen
-
- Sted: TRONDHEIM
Re: Ole Pedersen gift med Kirstine Andersdatter
Vielse nr 49, her er det langt flere opplysninger enn i lysningsprotokollen:
Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Bragernes, Ministerialbok nr. III 2 (1854-1865), Ekteviede 1856, side 93.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-97
Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Bragernes, Ministerialbok nr. III 2 (1854-1865), Ekteviede 1856, side 93.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-97
Mvh Astrid
Hei Jon.
I den vielsen Astrid har funnet er Ole 32 11/12 år - vielsen er i november - da fyller han nok år i Desember................tror denne kan passe da - født 5.desember 1823 (Kirkeåret er 1824, men det begynte Nov./Des.)
Buskerud fylke, Bragernes, Ministerialbok nr. I 7 (1815-1829), Fødte og døpte 1824, side 170-171.
Dåp nr. 4 - det finnes klokkerbok også for denne perioden - kanskje bedre lesbar den.
På Family Search finner jeg denne Født 1820 Lier for Kirsti Andersdtr.
Jeg finner flere søsken til begge ved foreldresøk på FS - kan lage lenker til deg på det om du vil? Så kan du finne dem i de originale kirkebøkene selv - eller?
Finner begges foreldre gifte på FS.
Kirstis foreldre
Oles foreldre
I den vielsen Astrid har funnet er Ole 32 11/12 år - vielsen er i november - da fyller han nok år i Desember................tror denne kan passe da - født 5.desember 1823 (Kirkeåret er 1824, men det begynte Nov./Des.)
Buskerud fylke, Bragernes, Ministerialbok nr. I 7 (1815-1829), Fødte og døpte 1824, side 170-171.
Dåp nr. 4 - det finnes klokkerbok også for denne perioden - kanskje bedre lesbar den.
På Family Search finner jeg denne Født 1820 Lier for Kirsti Andersdtr.
Jeg finner flere søsken til begge ved foreldresøk på FS - kan lage lenker til deg på det om du vil? Så kan du finne dem i de originale kirkebøkene selv - eller?
Finner begges foreldre gifte på FS.
Kirstis foreldre
Oles foreldre
Lillian Kristiansen
Tusen takk til dere begge. Jeg vil sette pris på om du Lillian, kan gi meg lenkene på FS, så tar jeg det derfra. Takker for god hjelp.
Med vennlig hilsen
Jon Sørensen
Jon Sørensen
Hei Jon.
Skal bli
Kommer litt "hulter til bulter" angående årstall, men du finner det allikevel du.
Goro 1835
Jens 1833
Jens 1838 da er nok den første Jens død.
Andreas 1829
Anne 1821
Oline 1826
Ellen 1833
Det var Oles søsken.
Skal bli

Kommer litt "hulter til bulter" angående årstall, men du finner det allikevel du.
Goro 1835
Jens 1833
Jens 1838 da er nok den første Jens død.
Andreas 1829
Anne 1821
Oline 1826
Ellen 1833
Det var Oles søsken.
Lillian Kristiansen
Hei igjen Jon.
Her har du Kirsti´s søsken.
Berte 1818
Maren 1822
Marie 1811
Andrea 1826
Anders 1813
Didrik 1815
Knud 1813
En dødfødt ser det ut som
Ta forbehold om registreringsfeil på Family Search Jon. SI fra om du trenger mere hjelp, men jeg lar deg jobbe med dette i fred nå.
Håper du finner ut av det videre også - om ikke får du bare "rope høyt"
Her har du Kirsti´s søsken.
Berte 1818
Maren 1822
Marie 1811
Andrea 1826
Anders 1813
Didrik 1815
Knud 1813
En dødfødt ser det ut som
Ta forbehold om registreringsfeil på Family Search Jon. SI fra om du trenger mere hjelp, men jeg lar deg jobbe med dette i fred nå.
Håper du finner ut av det videre også - om ikke får du bare "rope høyt"

Lillian Kristiansen
Tusen takk Lillian. Du er et Gull. Nå har jeg mye å jobbe med.
Med vennlig hilsen
Jon Sørensen
Jon Sørensen