Arve Simensen - hans familj? g.m Jorunn Benstigen
Moderator: MOD_Oppland
Arve Simensen - hans familj? g.m Jorunn Benstigen
hej jag heter liv simensen och är född 1951 på hamar och döpt i stavsjö kyrka på nes 1952 min far heter arve simensen mor jorunn född benstigen det är på min fars sida som jag söker släkt vet inget om min farmor och farfar ev kusiner vi flyttade till sverige 1953 om någon vet något var snäll och hör av er mina föräldrar skilde sig strax efter vi kom till sverige hälsningar liv simensen
- Gry Onarheim Dahlmo
Re: Arve Simensen - hans familj? g.m Jorunn Benstigen
Hei Liv og velkommen til DIS slektsforum
Hvor tror du dine foreldre ble gift?
Hvilken forbindelse er det til Etnedal?

Hvor tror du dine foreldre ble gift?
Hvilken forbindelse er det til Etnedal?
Vennlig hilsen Gry
Hej min morfar bestefar hette Ole Benstigen son till Kristian Olsen Benstigen. Morfar och Mormor bodde i Åsmarka och de är båda begravda på Åsmarka kyrka.de fick nio barn varav två dog som små Jag vet inte när mina föräldrar gifte sig eller när de skilde sig men de gifte sig mellan min bror och mig Arne är född 12 september 1950 och jag 10 oktober1951. Min mor vill inte tala om Arve så det är därför jag undrar så mycket Hon vet inget säger. Tyvärr har jag ingen kontakt med Arve man måste var två för att det ska fungera
Hälsningar liv
Hälsningar liv
- Leif Bjørn Mathiesen
- Sted: FJERDINGBY
Hei
På grunn av personvernet er ikke data fra kirkebøker yngre enn ca. 80 år lagt ut på internett.
Jeg foreslår at du kontakter kirken der du ble døpt for å få en fødselsattest. Kanskje du også kan få data fra sykehuset der du ble født.
Folketelling Benstigen 1910 (den har du kanskje.)
http://da.digitalarkivet.no/ft/sok/1910 ... =Benstigen

På grunn av personvernet er ikke data fra kirkebøker yngre enn ca. 80 år lagt ut på internett.
Jeg foreslår at du kontakter kirken der du ble døpt for å få en fødselsattest. Kanskje du også kan få data fra sykehuset der du ble født.
Folketelling Benstigen 1910 (den har du kanskje.)
http://da.digitalarkivet.no/ft/sok/1910 ... =Benstigen
Mvh
Leif B.
Leif B.
Hej Leif Har mailat till kyrkan Stavsjö Nes Ringsaker men inte fått svar än. Det är ganska svårt när man har så lite uppgifter om sin far, men min tante i Norge sa att Arve och hans bror Svein var fosterbarn hos någon som hette Inge-Borg Grönlund. MVG LIV
- Marit Hegsvold Nyhus
- Sted: BRUMUNDDAL
Hei Liv
Vær obs på at det ikke er tillatt å nevne nålevende i slektsforum
Mvh
Marit
Vær obs på at det ikke er tillatt å nevne nålevende i slektsforum

Mvh
Marit
Hej Marit Det har jag missat ber om ursäkt ,men hur ska jag veta vilka som lever i norge när jag inte har någon kontakt med någon på min fars sida Liv
- Marit Hegsvold Nyhus
- Sted: BRUMUNDDAL
Hei Liv
Ut fra slik du skriver går jeg ut fra at begge dine foreldre lever. Bor de begge i Sverige?
Regner med du har fødselsår på din far slik at du mulig kan finne ham i skattelistene i Norge
søk f.eks her http://skatt.aftenbladet.no/skattelister/start.htm hvis han ikke bor i Sverige.
Mvh
Marit
Ut fra slik du skriver går jeg ut fra at begge dine foreldre lever. Bor de begge i Sverige?
Regner med du har fødselsår på din far slik at du mulig kan finne ham i skattelistene i Norge
søk f.eks her http://skatt.aftenbladet.no/skattelister/start.htm hvis han ikke bor i Sverige.
Mvh
Marit
Hej Marit båda mina föräldrar lever mamma i Sverige och min far i Norge jag vet inte vilket år han är född men för cirka 10 år sedan bodde han i Lilleström Det är svårt när ingen vet något skulle vara spänande att veta lite om mina rötter på min fars sida. På min mammas sida är det ju inga problem där har jag hittat både mormor och morfars förfäder Mvg Liv