Anders Olsen Aabol, født 1818

Moderator: MOD_Oppland

Svar
Geir Inge Asheim
Sted: KLEPPE

Anders Olsen Aabol, født 1818

Legg inn av Geir Inge Asheim » 14. mars 2018 kl. 20.36

https://media.digitalarkivet.no/kb20070603930630
http://urn.digitalarkivet.no/URN:NBN:no ... 930630.jpg

Anders ble født 4 juni(?) 1818. Han er nr. 16 i kirkeboka som eg har lagt ved.

Spørsmålet mitt er om det er mulig å finne ut mer om foreldrene hans, Ole Torsen og Anne Olsdatter. Dette er et område som eg har svært dårlig kunnskap om. Ut fra det eg kan se, så er det ikke noen bygdebøker for Nord-Aurdal. Finnes det andre kilder tilgjengelig på nettet utenom kirkebøkene og folketellingene, eller er det noen her på forumet som kjenner til disse personene. Det er etterkommere til Anders i USA som ønsker opplysninger.

Anders emigrerte til USA og ble gift med Kari(Cary) Olsdatter Ranum. De bodde bl.a i Cato, Manitowoc, Wisconsin.

Alle opplysninger om Ole Torsen, Anne Olsdatter og garden Aabol mottas med takk.

Mvh
geir Asheim

gj25675
Sted: DRØBAK

Re: Anders Olsen Aabol, født 1818

Legg inn av gj25675 » 14. mars 2018 kl. 21.09

Noen spørsmål,

Hvorfor har du postet dette under Land->Nordre Land og ikke Valdres->Nord-Aurdal?

Og hvorfor søker du spesifikt etter opplysninger utenom folketellingene og kirkebøkene? Man kan jo danne seg et ganske godt bilde av livene deres ved å lete i nettopp disse kildene.

Hilsen
Matthias

Geir Inge Asheim

Legg inn av Geir Inge Asheim » 14. mars 2018 kl. 21.20

Matthias skrev:Noen spørsmål,

Hvorfor har du postet dette under Land->Nordre Land og ikke Valdres->Nord-Aurdal?

Og hvorfor søker du spesifikt etter opplysninger utenom folketellingene og kirkebøkene? Man kan jo danne seg et ganske godt bilde av livene deres ved å lete i nettopp disse kildene.

Hilsen
Matthias

Ja, du kan så spørre! Her har eg nok blinkset noe forferdelig. Beklager så mye, og takk for opplysningen.

Geir Inge Asheim

Legg inn av Geir Inge Asheim » 14. mars 2018 kl. 21.25

Geir skrev:
Matthias skrev:Noen spørsmål,

Hilsen
Matthias

Ja, du kan så spørre! Her har eg nok blinkset noe forferdelig. Beklager så mye, og takk for opplysningen.

Spørsmålet er lagt inn under Nord-Aurdal.
Sletter spørsmålet her om ei stund.

Svar

Gå tilbake til «Nordre Land»