Karen Hansdatter, Gausdal
Moderator: MOD_Oppland
Karen Hansdatter, Gausdal
Hei
Her er et problem. Karen Hansdatter fikk den 20/10-1842 en datter Kari uekte født i Gausdal. Lenke til kirkebok på Digitalarkivet:
http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 610088.jpg
Hun skal være fra Gausdal. Noen som kjenner hennes opphav?
Gjett om jeg blir glad hvis noen løser dette problemet.
Svein
Her er et problem. Karen Hansdatter fikk den 20/10-1842 en datter Kari uekte født i Gausdal. Lenke til kirkebok på Digitalarkivet:
http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 610088.jpg
Hun skal være fra Gausdal. Noen som kjenner hennes opphav?
Gjett om jeg blir glad hvis noen løser dette problemet.
Svein
Re: Karen Hansdatter, Gausdal
Hei
Det er vel mulig at hennes far er Hans Olsen Torgerud( nest siste rubrikk høyre side) det står jo Torgerud etter Karen
Mulig kandidat : KB Gausdal 1817-1829, side 187, nr 2
Hilsen
Grethe Aud

Det er vel mulig at hennes far er Hans Olsen Torgerud( nest siste rubrikk høyre side) det står jo Torgerud etter Karen

Mulig kandidat : KB Gausdal 1817-1829, side 187, nr 2
Hilsen
Grethe Aud
Hei
Kjempebra Grethe. Veit du noe mere om denne slekten? Fins det noen form for bygdebok?
Kjenner du noe til han Karen fikk barn med?
Svein
Kjempebra Grethe. Veit du noe mere om denne slekten? Fins det noen form for bygdebok?
Kjenner du noe til han Karen fikk barn med?
Svein
Hei igjen.
Du burde henvende deg på biblioteket i Trondheim og spørre om de kan fjernlåne bygdebøker fra Gausdal, det gjør de hvertfall her i Tønsberg
Hilsen
Grethe Aud
Du burde henvende deg på biblioteket i Trondheim og spørre om de kan fjernlåne bygdebøker fra Gausdal, det gjør de hvertfall her i Tønsberg

Hilsen
Grethe Aud
- Eva Helene Erntsen
- Sted: SKIEN
Problemet blir at det ikke finnes bygdebøker som omhandler gårds og slektshistorie for Gausdal. Strever selv med noen slektslinjer derfra (og noen nabokommuner).
Hei
Ja det samme har jeg også funnet ut da jeg lånte en del bøker på Universitetsbiblioteket i Trondheim, blandt annet noe fra Gausdal. Det eneste jeg fant er Slegter og Gaarder i Gausdal, men den er det lite om av gamle slekter. Utenom det fikk jeg med Bygdehistorier fra Gausdal, men i alle bøkene der er lite slektshistorie.
Så derfor prøvde jeg her om det er noen som tilfeldigvis kunne hjelpe.
Svein
Ja det samme har jeg også funnet ut da jeg lånte en del bøker på Universitetsbiblioteket i Trondheim, blandt annet noe fra Gausdal. Det eneste jeg fant er Slegter og Gaarder i Gausdal, men den er det lite om av gamle slekter. Utenom det fikk jeg med Bygdehistorier fra Gausdal, men i alle bøkene der er lite slektshistorie.
Så derfor prøvde jeg her om det er noen som tilfeldigvis kunne hjelpe.
Svein
- Eva Helene Erntsen
- Sted: SKIEN
Da jeg begynte å lete etter "mine" i Gausdal ble jeg anbefalt å ta kontakt med Gausdal Historielag, de har egen slektsfaglig, uten at det ga noe resultat. Fikk ikke svar, men det er jo et forsøk verdt.
Hei
Karen født 31.10.1819
hennes foreldre var Hans Olsen Myrmellom (Husmannsplass under Nørstevold) gift i 1819 med Guro Torgersdatter Torgersrud (Husmannsplass under Waalen)
Hans brukte plassen Torgersrud, var gift to ganger og reiste til Amerika i 1868 med sin datter Rønnaug og hennes familie.
Har litt mer bakover på både Hans Myrmellom og Guro Torgersrud hvis det er ønskelig.
Mvh
TKN
Karen født 31.10.1819
hennes foreldre var Hans Olsen Myrmellom (Husmannsplass under Nørstevold) gift i 1819 med Guro Torgersdatter Torgersrud (Husmannsplass under Waalen)
Hans brukte plassen Torgersrud, var gift to ganger og reiste til Amerika i 1868 med sin datter Rønnaug og hennes familie.
Har litt mer bakover på både Hans Myrmellom og Guro Torgersrud hvis det er ønskelig.
Mvh
TKN
Hei Tor
Kjempebra. Er det mulig å få tak i det du har bakover. Jeg er også intressert i å vite mere om denne faren til Kari Andersdatter, han som fikk barn med Karen Hansdatter. Veit du hvor han kommer fra?
Svein
Kjempebra. Er det mulig å få tak i det du har bakover. Jeg er også intressert i å vite mere om denne faren til Kari Andersdatter, han som fikk barn med Karen Hansdatter. Veit du hvor han kommer fra?
Svein